Konsultacje dla rodziców i dziecka prowadzone przez parę terapeutów w formie łączącej spotkanie online z rodzicami i spotkanie z dzieckiem w formie bezpośredniej
Spotkania konsultacyjne w formie hybrydowej, podobnie jak stacjonarna postać tego procesu, mają na celu poznanie i zrozumienie sytuacji, która jest powodem zgłoszenia się rodziny po pomoc oraz zaproponowanie najbardziej efektywnego i adekwatnego rodzaju wsparcia dziecku, rodzicom lub rodzinie.
Różnicą, w porównaniu do formy stacjonarnej, jest prowadzenie procesu konsultacji przez parę terapeutów, z których jeden spotyka się na wstępnej konsultacji z rodzicami (on-line), a drugi na kolejnych spotkaniach z dzieckiem (stacjonarnie w Ośrodku). Na podsumowanie procesu konsultacyjnego ponownie zapraszani są rodzice dziecka, by omówić i przedyskutować obserwacje obu terapeutów oraz wspólnie wybrać najlepszą formę pomocy dziecku i jego rodzinie. Zależnie od obserwowanej problematyki oraz proponowanych zaleceń, spotkanie takie może odbyć się stacjonarnie lub w formie on-line z jednym lub obojgiem terapeutów. Rodzice są informowani przez konsultantów o zalecanym trybie tej podsumowującej konsultacji.
Dlaczego taka formuła?
Z jednej strony możliwość wstępnej konsultacji w formie zdalnej może przyśpieszyć proces, w którym rodzina otrzyma adekwatne wsparcie z uwagi na większą elastyczność i dostępność formuły on-line. Jednocześnie, pracując w parze, terapeuci uzyskują po konsultacjach obraz wielowymiarowy, a ich wiedza i doświadczenie są w optymalny sposób scalane podczas wspólnej pracy.
Jak długo trwa proces konsultacyjny?
Jeżeli w wyniku spotkania wstępnego okaże się, że zasadna jest konsultacja dla dziecka, wówczas umawiana jest ona w formie stacjonarnej w Ośrodku z psychoterapeutą dziecięcym. Ilość spotkań z dzieckiem uzależniona jest od wielu czynników, przede wszystkim od złożoności i natury problemu, zwykle są to dwie lub trzy konsultacje, które służą nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, poznaniu jego perspektywy oraz sformułowaniu diagnozy sytuacji.
Co dalej?
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku konsultacji w formie stacjonarnej, po procesie konsultacyjnym zalecenie pracy terapeutycznej w formie indywidualnej lub grupowe może otrzymać dziecko. Jednym z zaleceń może też okazać się propozycja spotkań rodzicielskich, lub też innego rodzaju pomocy terapeutycznej w formie PSYCHOTERAPII INDYWIDUALNEJ dla rodziców, PSYCHOTERAPII PARY lub PSYCHOTERAPII RODZINNEJ.