Wakacje 2021. Pięciodniowe Grupy IN IN junior - Ośrodek Regeneracja
  • 01-618 Warszawa; ul. Tucholska 12 oraz Tucholska 37 (300 m od pl. Wilsona)
  • tel. 22 280 92 00
  • czynny w godz.: 11-19.00
  • english version
  • wersja polska

Wakacje 2021. Pięciodniowe Grupy IN IN junior

Widzimy, jak dzieci korzystają z prowadzonych w czasie roku szkolnego grup stacjonarnych. Dlatego chcielibyśmy zaoferować im pięciodniowe doświadczenie w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Spotkania będą się odbywały w formie bezpośredniej.

Do przeczytania: Informacje o Wakacyjnych Grupach IN IN Junior
Do wypełnienia odpowiedniej ankiety najpóźniej na dwa dni przed umówioną konsultacją:

Do pobrania, wypełnienia i przesłania: Pozwolenie na leczenie

Więcej informacji poniżej, we fragmencie zatytułowanym Jak dołączyć?

Dla kogo?

Drodzy Rodzice, jeżeli martwicie się o to, jak funkcjonuje Wasze dziecko w grupie rówieśniczej, macie wrażenie, że jest zbyt wycofane albo zbyt ekspansywne, to zapraszamy do nas w czasie wolnym od zajęć. Pięciodniowe zajęcia umożliwią dzieciom rozwinięcie umiejętności społecznych, a nam, ich opiekunom, pozwolą zrozumieć, na czym polega ich kłopot w byciu w grupie. Tą wiedzą podzielimy się po zakończeniu z Wami, Rodzicami.

Z powodu zamknięcia, którego ostatnio wszyscy doświadczamy, chcieliśmy jeszcze dodać:

Jeśli Wasze dzieci skarżą się na uwierające słuchawki, uciekają sprzed komputera, nie mogą już słyszeć o lekcjach online, tęsknią za rówieśnikami, za bieganiem boso po trawie, za kopaniem piłki, robieniem zamków z piasku, chowaniem się w szałasach, podchodach, pluskaniu się w wodzie. Jeśli marzą o bieganiu, (troszkę rozrabianiu), ale też rozmawianiu o swoich sprawach, to zapraszamy na nasze Grupy IN IN junior.  

Nasza propozycja to: OWZ: Odreaguj, Wybiegaj, Zrelaksuj się!
Niech te wakacje będą wsparciem emocjonalnym, ale także niech pozwolą wrócić i cieszyć się tym, że można w nieskrępowany sposób odzyskać radość z bycia razem!

Co jest celem grupy interpersonalnej?

Celem grupy interpersonalnej jest przyglądanie się sposobom, w jaki dzieci wchodzą w relacje z rówieśnikami, z dorosłymi i z całą grupą. Ważne jest zauważenie zarówno takich mechanizmów, które są pomocne, jak i takich, które szkodzą lub uniemożliwiają tworzenie satysfakcjonujących relacji. Grupa interpersonalna to swoisty mikrokosmos, w którym uczestnicy odwzorowują swój osobisty wzorzec wchodzenia w relacje, dzięki innym dzieciom i prowadzącym – poznają go oraz mają szansę znaleźć inne, bardziej satysfakcjonujące sposoby budowania relacji. Jednocześnie grupa interpersonalna pozwala na pogłębioną obserwację i diagnozę trudności relacyjnych dziecka.

Jak pracujemy?

Oferujemy zajęcia o charakterze interpersonalnym prowadzone przez specjalistów z Ośrodka ReGeneRacja.
Pracując w grupie stwarzamy dzieciom naturalną możliwość doświadczania, zabawy oraz przyglądania się sobie i innym.  Jednocześnie każda z grup prowadzona jest w sposób, który uwzględnia indywidualne uwarunkowania, możliwości i chęci każdego z dzieci, tym samym nadając doświadczeniu grupowemu także walor indywidualny. 
Prowadzone przez nas grupy nie mają sztywnej struktury, przebiegu czy planu. Naszą ideą jest takie planowanie i regulowanie przebiegu zajęć, by każde z dzieci, które jest w grupie było w stanie optymalnie z niej skorzystać, ale na swoich własnych warunkach. Często dzieci same, intuicyjnie pracują nad istotnymi dla siebie kwestiami, regulując własne zaangażowanie adekwatnie do swoich aktualnych możliwości.

Specyfiką półkolonijnych grup IN IN jest ich duża intensywność, która dotyczy nie tylko aktywności poznawczej czy ruchowej dzieci, ale w ogromnym stopniu także emocjonalnej. Dlatego podczas prowadzonych przez nas zajęć i oferowanych propozycji uwzględniamy indywidualne możliwości każdego z uczestników. Z tego względu w trosce o naszych podopiecznych dopasowujemy długość trwania zajęć do wieku dzieci.

Grupy dla dzieci młodszych są mniej liczne i trwają 5 godzin dziennie, krócej niż w grupie starszej. Dostosowanie wielkości grupy oraz długości czasu trwania spotkań do młodszego wieku dzieci pozwala lepiej odpowiedzieć na ich rozwojowe możliwości i potrzeby. Kameralność grupy zwiększa poczucie bezpieczeństwa dzieci, a krótsze spotkania umożliwiają im wydłużenie czasu na odpoczynek w tak intensywnym, interpersonalnym, grupowym procesie.

Rodzice dzieci biorących udział w grupie codziennie otrzymują od osoby prowadzącej, w formie listu e-mail, podsumowanie zajęć w grupie w danym dniu. Ważne jest dla nas, abyście Państwo wiedzieli nad czym pracuje cała grupa. Jednym z założeń prowadzonych przez nas grup jest zachęcanie rodziców do aktywnego angażowania się w proces, w którym uczestniczy dziecko. Nasze doświadczenie jednoznacznie wskazuje, iż gotowość rodziny do wspierania i towarzyszenia dziecku w takich intensywnych momentach rozwoju czy zmian, często umożliwia mu optymalne korzystanie z tego typu doświadczeń.

Dlatego też zapraszamy rodziców z dzieckiem na wstępne konsultacje z osobami prowadzącymi daną grupę. Konsultacje takie pomagają w lepszym poznaniu konkretnego zgłoszenia czy trudności oraz w ocenie tego, czy intensywna i interpersonalna grupa półkolonijna będzie dla dziecka odpowiednią formą pracy.

Po zakończonym cyklu zajęć interpersonalnych zapraszamy rodziców na spotkanie podsumowujące funkcjonowanie dziecka w grupie ze wskazaniem ewentualnych obszarów do dalszego wspierania lub pracy terapeutycznej.  Na spotkania podsumowujące zapraszamy w ustalonym terminie. Potem taka możliwość przepada.
Jeżeli uczestnictwo rodziców w jednym, wspólnym spotkaniu podsumowującym jest niemożliwe, mogą odbyć się dwa spotkania podsumowujące, dla każdego z rodziców osobno. W takiej sytuacji drugie spotkanie jest dodatkowo płatne.

Co? Gdzie? Kiedy?

Legowisko

Termin: 5-9 lipca 2021 r.
Zajęcia będą prowadzone w godzinach 10.00-15.00
Dla kogo: dla dzieci w wieku 5-6 lat
Skład Grupy: 5-6 dzieci
Prowadzący: Sandra Miśkiewicz-Kazimierczuk
Opłata zniżkowa do 5 maja 2021

Są takie miejsca, w których czas zatrzymuje się. Zaczynamy wtedy powoli zaciekawiać się tym, co wokół i zaglądać w różne zakamarki. Uważniej obserwujemy siebie, a także innych. Myślimy o tym, co czujemy, czego potrzebujemy albo na co się nie zgadzamy. Czasami wiemy to od razu, ale bywa i tak, że na znalezienie odpowiedzi potrzebujemy dłuższej chwili. Wtedy budujemy o sobie nową opowieść – czasem poprzez burzenie wysokich murów, a czasem zbierając rozsypane, zgubione kawałki.

W Legowisku jest podobnie. Wspólnie z dziećmi podążamy za swobodnymi zabawami, które dają wiele okazji do poznawania siebie i odkrywania wzajemnych różnic. Włócząc się po ogrodzie, rysując, rozpalając ognisko, budując bazy, czy organizując wyprawy na pikniki, stwarzamy wiele okazji do pojawiania się nowych emocji, doświadczeń i przygód. Oczywiście w Legowisku nie może zabraknąć LEGO! Przecież każdy może zbudować swoją własną opowieść…

Wakacyjny Reset

Termin: 5-9 lipca 2021 r.
Zajęcia będą prowadzone w godzinach 8.30 – 16.00
Dla kogo: dla dzieci w wieku 9-12 lat
Skład grupy: 8-10 osób
Prowadzący: Joanna Grabowska-Kruk, Anna Kaplińska-Struss
Opłata zniżkowa do 5 maja 2021

Reset, odpoczynek, oddech, wyluzowanie… Po prostu święty spokój! Bez codziennej gonitwy, obowiązków, oczekiwań, terminów, zadań, prac. Na naszej wakacyjnej grupie będziemy uczyć się odpoczywać… (tak, tak tego można się nauczyć😊) Sprawdzimy, co nam w tym przeszkadza, a co pomaga, jak możemy dbać o siebie i innych. W czasie tych 5 dni Wakacyjnego Resetu będziemy próbować odkryć nie tylko swoje emocje, preferencje, ale też to co właściwie każdemu z nas służy, a co nie, gdzie są nasze granice, ile możemy pracować a kiedy trzeba przestać? Będzie też sporo zabawy! Ona bowiem świetnie relaksuje! Mamy w planach podchody, walki błotne, wyprawy do parku, może ktoś będzie chciał zrobić kryjówkę albo huśtawkę na drzewie. Będziemy rysować, grać, słuchać muzyki i …relaksować się.

Konsultacje do grupy: 12 maja, 2 czerwca godz. 14.00-17.00
Spotkania podsumowujące z rodzicami: 10 lipca godz. 9.00-13.00

Co się w głowie mieści?

Termin: 26 – 30 lipca 2021
Zajęcia będą prowadzone w godzinach 8.30 – 16.00
Dla kogo: dzieci w wieku 7-10 lat
Skład grupy: 8-10 osób
Prowadzący: Agnieszka Stachowicz, Ewelina Wiśniewska- Michalczyk
Opłata zniżkowa do 26 maja 2021

Tytułowe pytanie towarzyszyć nam będzie nieustannie wypełniając jeden z tygodni tegorocznych wakacji. Korzystając z wielu okazji do wspólnej zabawy czy rozmowy, będziemy zastanawiać się, co się w dziecięcych głowach mieści. Będziemy rozmawiać o tym, jak działamy i co czujemy, kiedy doświadczamy emocji ze znanego filmu: gniewu, smutku, odrazy, strachu i radości, ale także tych, o których nie było w filmie mowy jak wstyd czy zdziwienie. W grupie pełnej podobieństw i różnorodności zarazem, będzie można doświadczyć mieszanki uczuć, czasem dla nas zrozumiałych, a czasem takich, które pojawiają się niespodziewanie i mamy wrażenie, że tracimy nad nimi kontrolę.

We wspólnej wymianie myśli, uczuć i doświadczeń będziemy zastanawiać się także, na co w naszych głowach brakuje miejsca lub jak pogodzić ze sobą różne nasze potrzeby. Będziemy zastanawiać się, jak znaleźć miejsce na dziecięce zabawy w chowanego i bardziej starszackie rozważania o życiu. W tych różnych dylematach, będziemy szukać odpowiedzi na to co dla nas ważne – to co czuję ja sam, to co myślą inni, a może to, czego oczekują od nas dorośli?

Z pewnością nie zabraknie miejsca na przyjemne działanie, milczenie i odpoczywanie, zbliżanie i oddalanie, a nawet na bunt!

Lato z Dramą

Termin: 23-27 sierpnia 2021
Zajęcia będą prowadzone w godzinach 8.30 – 16.00
Dla kogo: dzieci w wieku 10-12 lat
Skład grupy: 8-10 osób
Prowadzący: Aleksandra Chomicz, Anna Kaplińska-Struss
Opłata zniżkowa do 23 czerwca 2021

Czy każdy z nas nie marzył by na chwilę stać się kimś innym? By zamienić się w kogoś lub coś co nas ciekawi lub dziwi i zobaczyć świat z innej perspektywy? Jak to jest być przez chwilę bohaterem ulubionego filmu, książki, teledysku czy programu telewizyjnego? A może nawet być własnym butem, myślą albo zmartwieniem? Nierealne? Nie u nas! W trakcie Lata z Dramą jest to możliwe!!!
Przez te kilka letnich dni będziemy szukać ważnych dla nas bohaterów zarówno wokół nas jak i wewnątrz siebie; rzeczy lub osób, które uwielbiamy, lub tych co  nas denerwują, przestraszają. Podczas szalonej zabawy zbudujemy świat, w którym mogą dojść do głosu nasze najskrytsze marzenia i problemy.
A jak to będzie wyglądać konkretnie?
Używając wyobraźni oraz różnych rekwizytów i materiałów, farb, desek, sznurków oraz robiąc maski, stroje, będziemy zmieniać otaczające nas miejsce i ogród w coś czym nigdy nie było. Będziemy wyczarowywać nowe budowle. Będziemy wychodzić poza utarte schematy.
Ta nieskrępowana i przyjemna kilkudniowa zabawa będzie punktem wyjścia do budowania zaufania i relacji w grupie, tworzenia wspólnych zasad stojących na straży naszego bezpieczeństwa, odkrywania innych oraz siebie.

Konsultacje do grupy: 11. 06- godz. 15-20, 15. 06. godz.  15-20, 16. 06. godz. 15.00-20
Podsumowania grupy: 28 i 30 sierpnia

Jak dołączyć?

Uczestnictwo w grupie poprzedzone jest konsultacją rodziców i dziecka z osobą prowadzącą grupę. Celem spotkania jest rozmowa na temat zgłaszanych trudności i ustalenie, czy grupa półkolonijna jest odpowiednią formą pomocy dla dziecka. Konsultacja jest dodatkowo płatna.

Chętnych prosimy o:

  • zapisanie dziecka w biurze na listę dzieci zainteresowanych uczestniczeniem w grupie półkolonijnej (tel.: 22 280 92 00, grupy.dzieci@osrodekregeneracja.pl) i
  • umówienie się na konsultację z osobami prowadzącymi daną grupę  Na konsultacje zapraszamy dziecko z rodzicami. Konsultacje te są dodatkowo płatne.
  • pobranie i zapoznanie się z Informacje O Wakacyjnych Grupach IN IN Junior
  • wypełnienie odpowiedniej ankiety najpóźniej na dwa dni przed umówiona konsultacją
  • pobranie, wydrukowanie, podpisanie, zeskanowanie (zrobienie zdjęcia), wysłanie na adres: grupy.dzieci@osrodekregeneracja.pl Pozwolenia na leczenie

    oraz dostarczenie do Ośrodka najpóźniej na dwa dni przed umówioną konsultacją. Dostarczenie w takim terminie daje gwarancję, że psychoterapeuci zdążą zapoznać się z zawartymi w ankiecie informacjami. Niedostarczenie wypełnionej ankiety w powyższym terminie może skutkować odwołaniem konsultacji przez prowadzących.

  • jeżeli w czasie konsultacji zostanie podjęta decyzja o uczestniczeniu dziecka w grupie wakacyjnej – wpłacenie w ciągu 3 dni od spotkania zaliczki w wysokości 250 zł.  Jest to jedyny sposób na rezerwację miejsca w grupie.

Nr naszego konta 45 1140 2017 0000 4802 1298 3481 z dopiskiem (imię i nazwisko, nazwa grupy). 

Kiedy się spotykamy?

  • Zajęcia dla dzieci 5-6 letnich: od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00 – 15.00, w siedzibie Ośrodka ReGeneRacja przy ulicy Tucholskiej 12 w Warszawie (300 m od pl. Wilsona)
  • Zajęcia dla dzieci 7-12 letnich: od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.30 – 16.00, w siedzibie Ośrodka ReGeneRacja przy ulicy Tucholskiej 37 w Warszawie (300 m od pl. Wilsona)

Będziemy korzystać z własnego ogrodu i okolicznych dobrodziejstw miejskich. 

Co i gdzie jemy?

II śniadanie prosimy, aby dzieci przynosiły z domu – przyjemnie jest mieć ze sobą jedzenie, które się na pewno lubi, którym można się podzielić z innymi. Obiady: będą przywożone ze sprawdzonej przez nas firmy cateringowej „Manufaktura Smaku”.
Podwieczorek: zapewniamy przegryzki owocowo – chrupkowe.

Jakie są koszty?

Wpłata całej kwoty na dwa miesiące przed rozpoczęciem grupy:  opłata za zajęcia grupowe i spotkanie podsumowujące z psychoterapeutą:  990 zł plus 140 zł za wyżywienie. 
Wpłata po tym terminie: opłata za zajęcia grupowe i spotkanie podsumowujące z psychoterapeutą: 1040 zł plus 140 zł za wyżywienie. 

Rezerwacja miejsca w grupie jest zagwarantowana po wpłacie zaliczki w wysokości 250 zł. Resztę kwoty prosimy wpłacić najpóźniej na 2 tygodnie przed rozpoczęciem turnusu.

W cenie:

  • 5 dni intensywnych oddziaływań grupowych;
  • zajęcia w kameralnej grupie;
  • stała opieka psychoterapeutyczna specjalistów – psychologów i psychoterapeutów z Ośrodka ReGeneRacja oraz dwójki psychologów szkolących się  podyplomowej, czteroletniej Szkole Psychoterapii Dzieci Młodzieży;
  • wieczorne superwizje pracy psychoterapeutów Ośrodka ReGeneracja i psychologów wspomagających prowadzone przez doświadczonych psychoterapeutów grupowych. Celem tych superwizji jest lepsze rozumienie przeżyć i zachowań naszych małych uczestników grup;
  • codzienne opisy działań w grupie wysyłane przez osobę prowadzącą do rodziców uczestników;
  • spotkanie z psychoterapeutami prowadzącymi grupę podsumowujące funkcjonowanie dziecka w grupie ze wskazaniem ewentualnych obszarów do dalszego wspierania lub pracy terapeutycznej;
  • woda do picia oraz podwieczorek owocowo-chrupkowy;
  • ubezpieczenie NNW dziecka.

Dodatkowe koszty: wstępna konsultacja.

Zapraszamy

Z naszej biblioteki:  Grupa terapeutyczna dla dziecka – dlaczego warto?

Psychoterapeuci dziecięcy:

Aleksandra Chomicz

Jestem absolwentką wydziału psychologii na Uniwersytecie Gdańskim (specjalizacja kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży). Ukończyłam studia podyplomowe z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowy kurs Arteterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Z uwagi na zainteresowanie pracą z osobami  straumatyzowanymi ukończyłam również roczne szkolenie I stopnia z psychotraumatologii praktycznej oraz I stopień EMDR. Pracuję na oddziale psychiatrycznym dla dzieci w Józefowie oraz w Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju przy SWPS.

Joanna Grabowska-Kruk

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam także 4-letnie Studium Psychoterapii oraz 2-letnią Szkołę Terapii Rodzin w Laboratorium Psychoedukacji. Przez wiele lat związana byłam ze Szpitalem Nowowiejskim w Warszawie, gdzie pracowałam z dziećmi i ich rodzinami w Oddziale Dziennym Terapeutycznym, a także z osobami dorosłymi w Poradni Zdrowia Psychicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam również pracując m.in. w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Józefowie na Oddziale Psychiatrii Dziecięcej oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Anna Kaplińska-Struss

Jestem absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz reżyserii filmowej w Łodzi. Skończyłam dwuletnią Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja, a także Szkołę Trenerów Umiejętności Wychowawczych przy Laboratorium Psychoedukacji oraz Letnią Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej LPS. Jestem certyfikowanym coachem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyłam podyplomowy Kurs Arte-terapii w Polskim Instytucie Erickonowskim we współpracy z Polskim Komitetem Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania Przez Sztukę. Od 2014 roku jestem związana z Oddziałam Dziennym dla Dzieci i Młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Józefowie, gdzie prowadzę oraz współprowadzę grupy rozwojowe i terapeutyczne dla dzieci i młodzieży. Pracuję i superwizuję się w nurcie psychodynamicznym.

Anna Kaplińska-Struss jest osoba niezwykle żywą i twórczą. Potrafi ożywić wyobraźnią każdy przedmiot. Nie sposób się przy niej nudzić.

Sandra Miśkiewicz-Kazimierczuk

Ukończyłam Wydział Psychologii oraz Studium Pedagogiczne na Uniwersytecie SWPS. Obecnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, gdzie ukończyłam również Szkołę Trenerów Umiejętności Wychowawczych.
Od ponad dziesięciu lat związana jestem z pracą z dziećmi oraz młodzieżą, prowadząc m.in. spotkania adaptacyjne dla małych dzieci i ich rodziców, a także realizując autorski program Treningu Inteligencji Emocjonalnej w szkole podstawowej oraz gimnazjum. Prowadzę psychoterapię indywidualną osób dorosłych, a także spotkania o charakterze porad i warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców, w jednym z warszawskich stowarzyszeń.

 

Agnieszka Stachowicz

Jestem psychologiem, absolwentką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja. Ukończyłam szkolenie z Neuropsychologii klinicznej dziecka. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia systemowo-psychodynamicznego w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od kilku lat samodzielnie prowadzę terapię dzieci i młodzieży oraz diagnozuję trudności w uczeniu się.

Ewelina Wiśniewska-Michalczyk

Jestem psychologiem i psychoterapeutą, absolwentką Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Przez kilka lat pracowałam na Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, gdzie prowadziłam psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży. Wcześniejsze doświadczenia zdobywałam m. in. w domu dziecka, w poradni zdrowia psychicznego oraz wspierając rodziny zastępcze.