Lato 2020. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne) - Ośrodek Regeneracja
  • 01-618 Warszawa; ul. Tucholska 12 oraz Tucholska 37 (300 m od pl. Wilsona)
  • tel. 22 280 92 00
  • czynny w godz.: 11-19.00
  • english version
  • wersja polska

Lato 2020. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne)

Widzimy jak  młodzież korzysta z prowadzonych w czasie roku szkolnego grup stacjonarnych. Dlatego chcielibyśmy zaoferować dla nich intensywne, pięciodniowe doświadczenie w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Jeśli z powodu sytuacji epidemicznej nie będzie możliwe spotkanie w realu, spotkania grupy odbędą się online. Liczymy jednak bardzo na spotkania w tradycyjnej formie. Do zobaczenia !!!   

Dla kogo?

Spotkania w tej grupie dadzą Ci możliwość uzyskania informacji zwrotnych na temat Twoich zachowań i tego, jaki mają one wpływ na relacje z innymi. W grupie możesz sprawdzić, jak reakcje innych osób wpływają na Twoje samopoczucie, poczucie własnej wartości i tożsamości. Dzięki temu doświadczeniu możesz rozwijać swoje umiejętności społeczne, które pozwolą Ci lepiej rozumieć Twoje relacje z innymi i mieć na nie wpływ.
 

Jak pracujemy? 

Grupa IN-IN  intensywne emocjonalnie i poznawczo doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. W trakcie spotkań uczestnicy mówią o sobie, swoich doświadczeniach, rozmawiają ze sobą. W miarę upływu czasu buduje się klimat zaufania, często też dużej intymności, rozmowa staje się mniej  powierzchowna – poruszane są ważniejsze i bardziej osobiste tematy.  Udział w takiej grupie może być jednorazowym doświadczeniem pracy nad sobą lub inspiracją do pracy w innych formach – na przykład psychoterapii grupowej lub indywidualnej.

Muzyczna Grupa Interpersonalna dla Młodzieży – ma odmienną formułę od reszty grup. Spotkania dla młodzieży  polegają na wspólnym słuchaniu i analizowaniu piosenek oraz utworów muzycznych. Grupa interpersonalna, której celem jest m. in. pokonywanie trudności w relacjach z innymi ludźmi, wspomagana jest muzyką i tekstem utworów. Treść piosenek może wpływać na pobudzenie różnych przeżyć i stanów emocjonalnych, które towarzyszą każdemu  na co dzień. Wspólna analiza utworów może stanowić inspirację do podejmowania rozmów o trudnościach z jakimi borykają się młodzi ludzie, a zarazem wpływać na otwartość w wymianie myśli i spostrzeżeń. Istotą nie jest to co autor lub wykonawca chcieli wyrazić w materiale muzycznym, lecz to co wywołuje w słuchaczach tekst, czy melodia.

Jak dołączyć?

Osoby, które chcą dołączyć do grup wakacyjnych dla młodzieży lub zastanawiają się nad tym, zapraszamy na konsultację z terapeutą prowadzącym spotkania. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zapisów na konsultacje.

Konsultacja daje możliwość:

  • zrozumienia natury problemu osoby zgłaszającej się,
  • ustalenia, czy grupa interpersonalna jest optymalnym sposobem pomocy,
  • poznania osoby prowadzącej,
  • zarezerwowania miejsca w zbierającej się grupie.

Dla osób, które nie były u nas wcześniej, przewidziane są dwa spotkania. Konsultacje są płatne i trwają po 50 minut.

Kiedy się spotykamy?

lipiec 2020

Grupa IN IN dla 12-13 latków
Termin 1-5 lipca (środa-niedziela)
Prowadzący: Anna Gryczewska i Marcin Flak
Grupa IN IN dla 15-19 latków
Termin 6-10 lipca (poniedziałek-piątek)
Prowadząca: Anna Zegarek z osobą współprowadzącą
Grupa IN IN dla 15-19 latków
Termin 13-17 lipca (poniedziałek-piątek)
Prowadzący: Marcin Dąbrowski z osobą współprowadzącą

lipiec/ sierpień 2020

Grupa IN IN dla 14-15 latków
Termin 29 lipca-2 sierpnia (środa-niedziela)
Prowadzący: Anna Gryczewska i Alicja Krystyniak

sierpień 2020

Grupa IN IN dla 15-19 latków
Termin 1-5 sierpnia (sobota-środa)
Prowadzący: Beata Wójcik z Ewą Kaczmarek-Starzec
Grupa IN IN dla 15-19 latków
Termin 24-28 sierpnia (pon-piątek)
Prowadzący: Marcin Dąbrowski z osobą współprowadzącą

Ilu jest uczestników grupy?

od 5 do 12 osób

Jaki jest plan dnia?

Przez 5 dni w tygodniu  pracujemy w godzinach: 
10.00 -11.30 (przerwa 30 min) 12.00- 13.30

Uwaga, grupy środowo-niedzielne mają inny plan:
1 dzień – środa godz. 12.30-14.00 (przerwa 15 min) 14.15-15.45
2 dzień – czwartek godz. 12.30-14.00 (przerwa 15 min) 14.15-15.45
3 dzień – piątek godz. 12.30-14.00 (przerwa 15 min) 14.15-15.45
4 dzień – sobota godz. 10.00-11.30 (przerwa 15 min) 11.45-13.15
5 dzień – niedziela godz. 10.00-11.30 (przerwa 15 min) 11.45-13.15

Jakie są koszty?

Wpłata całej kwoty do 30.05.2020 – 740 zł,
Wpłata po terminie 30.05.2020 – 820 zł,
Rezerwacja jest zagwarantowana po wpłacie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 250 zł. Pozostałą kwotę należy wpłacić najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem spotkań.

Uwaga!

Ze względu na specyfikę pracy prosimy, aby na udział w grupie decydowały się te osoby, które chcą uczestniczyć we wszystkich spotkaniach i przychodzić punktualnie. Nieobecności wpływają negatywnie na pracę uczestnika i całej grupy.

Istnieje możliwość kontynuacji pracy w stacjonarnych grupach dla młodzieży w czasie roku szkolnego: w Półotwartych Grupach Terapeutycznych lub w Muzycznej Grupie Interpersonalnej.

Z naszej biblioteki:  Grupa terapeutyczna dla nastolatka – dlaczego warto?

Psychoterapeuci grupowi:

Marcin Dąbrowski

Ukończyłem całościowe szkolenie w Studium Psychoterapii i Szkole Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, prowadzące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jestem absolwentem Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Trenerów Grupowych w Laboratorium Psychoedukacji i SWPS. Pracuję w podejściu psychodynamicznym. Na co dzień jestem członkiem zespołu psychoterapeutów w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii (filia Zagórza), na Oddziale Dziennym Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Warszawie przy ul. Sobieskiego 93. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Marcin Flak

Jestem absolwentem psychologii. Ukończyłem szkolenie Muzykoterapeutyczne: Profilaktyka i Terapia Muzyczna, prowadzone przez dr Macieja Kieryła. Aktualnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie psychodynamicznym w Laboratorium Psychoedukacji. Prowadzę 3 grupy terapeutyczne, "Moje Przestrzenie" dla dzieci w wieku 9-12, Muzyczną Grupę Interpersonalną  dla młodzieży w wieku 13 – 16 lat, oraz współprowadzę Półotwartą Grupę Psychoterapeutyczną dla młodzieży. Pracuje tez indywidualnie w dziećmi i młodzieżą w wieku 9-16 lat.

Marcin Flak jest zarówno psychologiem jak i muzykiem. Potrafi dotrzeć i zrozumieć dzieci poprzez dźwięki i wspólne muzykowanie. Jest uważny na dzieci  i cierpliwy. Przy okazji rozwija wrażliwość muzyczną.

Anna Gryczewska

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Beata Wójcik

Jestem absolwentką wydziału psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz podyplomowych Studiów Pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam także Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Posiadam certyfikat Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Mam za sobą cztery lata stażu w szpitalu psychiatrycznym, gdzie zajmowałam się terapią indywidualną i grupową. Dziesięć lat pracowałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmowałam się diagnozą psychologiczną i pracą terapeutyczną z młodzieżą i rodzicami.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeuty Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.