Wakacje 2023. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne) - Ośrodek Regeneracja

Wakacje 2023. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne)

  

Widzimy jak  młodzież korzysta z prowadzonych w czasie roku szkolnego grup stacjonarnych. Dlatego chcielibyśmy zaoferować dla nich intensywne, pięciodniowe doświadczenie w czasie wolnym od zajęć szkolnych. 

Jak się zapisać na konsultacje do osoby prowadzącej grupę? 

umów wizytę online
Jeśli nie znajdziesz wolnego miejsca na booksy:

  • napisz: biuro@osrodekregeneracja.pl
  • zadzwoń: 22 280 92 00 (11.00-19.00), poszukamy wspólnie miejsca lub zapiszemy nastolatka na listę rezerwową 

Dla kogo?

Spotkania w tej grupie dadzą Ci możliwość uzyskania informacji zwrotnych na temat Twoich zachowań i tego, jaki mają one wpływ na relacje z innymi. W grupie możesz sprawdzić, jak reakcje innych osób wpływają na Twoje samopoczucie, poczucie własnej wartości i tożsamości. Dzięki temu doświadczeniu możesz rozwijać swoje umiejętności społeczne, które pozwolą Ci lepiej rozumieć Twoje relacje z innymi i mieć na nie wpływ.
 

Jak pracujemy? 

Grupa IN-IN  intensywne emocjonalnie i poznawczo doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. W trakcie spotkań uczestnicy mówią o sobie, swoich doświadczeniach, rozmawiają ze sobą. W miarę upływu czasu buduje się klimat zaufania, często też dużej intymności, rozmowa staje się mniej  powierzchowna – poruszane są ważniejsze i bardziej osobiste tematy.  Udział w takiej grupie może być jednorazowym doświadczeniem pracy nad sobą lub inspiracją do pracy w innych formach – na przykład psychoterapii grupowej lub indywidualnej.

Jak dołączyć?

Osoby, które chcą dołączyć do grup wakacyjnych dla młodzieży lub zastanawiają się nad tym, zapraszamy na konsultację z terapeutą prowadzącym spotkania. (można się umówić telefonicznie tel.: 22 280 92 00 lub mailowo: biuro@osrodekregeneracja.pl). Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zapisów na konsultacje.

Konsultacja daje możliwość:

  • zrozumienia natury problemu osoby zgłaszającej się,
  • ustalenia, czy grupa interpersonalna jest optymalnym sposobem pomocy,
  • poznania osoby prowadzącej,
  • zarezerwowania miejsca w zbierającej się grupie.

Dla osób, które nie były u nas wcześniej, przewidziane są dwa spotkania. Konsultacje są płatne i trwają po 50 minut.

Kiedy się spotykamy?

czerwiec 2023

  1. Grupa IN IN dla 12-14 latków (7 i 8 klasa)
    Termin: 28.06-2.07  (środa-niedziela)
    Prowadzący: Anna Gryczewska-Jowsa z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: środa- piątek: 17:00-19:30, sobota 10:00-16:00 (1h przerwa), niedziela: 10:00-12:30
    Opłata zniżkowa: do 28 kwietnia

    UWAGA, GRUPA JUŻ ZAMKNIĘTA

lipiec 2023

  1.  Grupa IN IN dla nastolatków w wieku 15-19 lat
    Termin: 3-7 lipca  (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Małgorzata Szymkiewicz – Misztal z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy:  poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)  
    Opłata zniżkowa: do 3 maja

    UWAGA, GRUPA JUŻ ZAMKNIĘTA

  2. Grupa IN IN dla 15-19 latków
    Termin: 10-14 lipca (poniedziałek – piątek)
    Prowadzący: Maria Zawadzka z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 10 maja

sierpień 2023

  1. Grupa IN IN dla 15-19 latków
    Termin: 9-13 sierpnia (środa- niedziela)
    Prowadzący: Anna Gryczewska-Jowsa z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: środa-piątek: 17.00-19.30, sobota: 10.00-16.00 (1h przerwa po środku), niedziela 10.00 – 12.30
    Opłata zniżkowa: do 9 czerwca
    UWAGA, GRUPA JUŻ ZAMKNIĘTA

  2. Grupa IN IN dla 15-19 latków
    Termin: 21-25 sierpnia (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Anna Zegarek z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 21 czerwca

Ilu jest uczestników grupy?

od 5 do 12 osób

Jakie są koszty?

Wpłata całej kwoty na dwa miesiące przed rozpoczęciem grupy: 895 zł. Wpłata po terminie  985 zł.
Rezerwacja jest zagwarantowana po wpłacie zaliczki w wysokości 250 zł. Pozostałą kwotę należy wpłacić najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem spotkań.

FAQ

  • Czy mogą zapisać dziecko do 2 różnych grup i czy to jest dobry pomysł? Teoretycznie tak. Natomiast w praktyce warto rozpocząć od udziału w jednej grupie. Po grupie IN IN rodzice wspólnie z nastolatkiem mogą zapisać się na (dobrowolną) konsultację podsumowującą udział w grupie IN IN i tam wspólnie z psychoterapeutą prowadzącym porozmawiać o dalszych zaleceniach.

  • Czy poszczególne grupy różnią się jakoś od siebie Zasadniczo nie, idea i założenia są takie same. Poszczególne grupy różnią się zakresem wiekowy uczestników oraz osobami prowadzącymi poszczególne grupy. Każdy terapeuta ma inną dynamikę prowadzenia grup oraz swój indywidualny i specyficzny sposób w jaki pracuję.

  • Czym grupy IN IN  różnią się od TUSów? TUSy czyli Trening Umiejętności Społecznych to spotkania o charakterze warsztatowym i psychoedukacyjnym,których celem jest wyćwiczenie konkretnych umiejętności społecznych. Celem Grup IN IN jest lepsze poznanie samego siebie przy pomocy innych, w tym rówieśników i psychoterapeutów. Grupy IN IN prowadzone są przy pomocy tzn. „procesu grupowego” co można opisać jako pracę na materiale, który wnoszą uczestnicy grupy. Odbywa się to poprzez doświadczenie uważnego wchodzenia w nową grupę, co pozwala na zdobycie wiedzy na temat tego w jaki sposób budujemy relacje z innymi, jak reagujemy na innych i jak to wpływa na nasze samopoczucie w grupie. Grupy IN IN są adresowane do wszystkich chcących lepiej rozumieć swoje funkcjonowanie w relacjach z innymi. Dużą wartością udziału w grupie jest możliwość uzyskania od innych informacji zwrotnych na swój temat, ale również nawiązania nowych relacji z rówieśnikami.

  • Czy zapisani nastolatkowie zgłaszają podobny problem i tworzone są wtedy „grupy tematyczne”?,  Staramy się, aby do grupy dołączali nastolatkowie z podobnych grup wiekowych, ale z różnymi kłopotami. Nie tworzymy zatem grup homogenicznych, gdyż badania wskazują na mniejszą ich przydatność. Różnorodność doświadczeń sprzyja wymianie pomiędzy uczestnikami grupy, umożliwia mniejsze skupienie na sobie oraz zwiększa otwartość na innych i na chęć zmiany. 

  • Czy tematy warsztatów/rozmowy są z góry ustalone? Celem prowadzonych przez nas Grup IN IN jest poznanie samego siebie, aby to było możliwe prowadzący nie narzucają swoich pomysłów na kierunki rozmów, tylko pomagają młodym osobom wprowadzać do rozmowy interesujące ich wątki. Tematy są zatem wnoszone głównie przez uczestników, a prowadzący pełnią rolę osób moderujących spotkania. 
    Nie prowadzimy spotkań o charakterze warsztatowym dla młodzieży. Taką formułę mają tzw. TUSy czyli Treningi Umiejętności Społecznych, które są warsztatami i mają zaplanowane z góry tematy spotkań oraz polegają na uczeniu się konkretnych umiejętności interpersonalnych. 

  • Czy takie grupy pomagają w przypadku osób nieśmiałych, unikających w relacjach? Generalnie tak, ale wiele zależy od powodu bycia nieśmiałym czy unikającym w relacjach. Konsultacja do grupy z psychoterapeutą grupowym ma na celu zrozumienie istoty kłopotu i zdecydowanie czy grupa będzie pomocną formą pomocy czy nie.

Uwaga!

Ze względu na specyfikę pracy prosimy, aby na udział w grupie decydowały się te osoby, które chcą uczestniczyć we wszystkich spotkaniach i przychodzić punktualnie. Nieobecności wpływają negatywnie na pracę uczestnika i całej grupy.

Istnieje możliwość kontynuacji pracy w stacjonarnych grupach dla młodzieży w czasie roku szkolnego.

Z naszej biblioteki:  Grupa terapeutyczna dla nastolatka – dlaczego warto?

Psychoterapeuci grupowi:

Anna Gryczewska – Jowsa

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Małgorzata Szymkiewicz-Misztal

Jestem absolwentką WSFiZ w Warszawie. Ukończyłam podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej prowadzone przez Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Uzyskałam także dyplomy ukończenia czteroletniego szkolenia z zakresu psychoterapii opartej na podejściu psychodynamicznym w Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, dwuletniego szkolenia z Psychoterapii Par i Rodzin oraz Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. na Oddziale Ogólnopsychiatrycznym w MSCZ im. Jana Mazurkiewicza (dawny Szpital Tworkowski) i na Oddziale Dziennym w Szpitalu Wolskim oraz w Ośrodku Zdrowia Psychicznego i Problemów Rodzinnych Synapsis. Od kilku lat pracuję jako psycholog w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, gdzie pracuję indywidualnie z młodzieżą i prowadzę terapię rodzinną.

Maria Zawadzka

Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii oraz specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.