Wakacyjne Konsultacje Rodzicielskie - Ośrodek Regeneracja
  • 01-618 Warszawa; ul. Tucholska 12 oraz Tucholska 37 (300 m od pl. Wilsona)
  • tel. 22 280 92 00
  • czynny w godz.: 11-19.00
  • english version
  • wersja polska

Wakacyjne Konsultacje Rodzicielskie

Zapraszamy rodziców i opiekunów dzieci i nastolatków na 
WAKACYJNE KONSULTACJE RODZICIELSKIE z doświadczonymi psychoterapeutami.

FAQ

  • Kiedy można się umówić? Przez całe lato.
  • Czy może przyjść tylko jeden rodzic? Tak.
  • Jesteśmy skłóceni, czy możemy przyjść razem? 
    Tak, poszukamy wspólnie rozwiązań.
  • Czy ktoś prowadzi WKRodzicielskie online?
    Tak, dr Barbara Arska-Karyłowska
  • Jak się zapisać?
    • on-line: kafelek UMÓW WIZYTĘ na naszej stronie www.
    • mail: biuro@osrodekregeneracja.pl
    • telefonicznie: 22 280 92 00
    • bezpośrednio w Biurze

Czas wakacji wnosi zwykle pewne zmiany w życie zarówno dzieci i młodzieży jak i ich rodziców i opiekunów. Czasem będą to dłuższe rozstania, pierwsze obozy czy samodzielne wyjazdy, a czasem wręcz przeciwnie – bardziej niż zwykle intensywne kontakty rodzinne i wspólnie spędzany czas.

Często okres ten sprzyja okazjom do uważniejszego bycia z najbliższymi i stwarza przestrzeń do nieśpiesznych refleksji czy po prostu obserwacji i spojrzenia na siebie, na bliskich i na otaczający nas świat bez zwykłego natłoku szkolnych i zawodowych obowiązków czy porannej gonitwy…

Korzystając z tej wakacyjnej przestrzeni także w ReGeneRacji zachęcamy rodziców i opiekunów do skorzystania z WAKACYJNYCH KONSULTACJI RODZICIELSKICH. W trakcie roku szkolnego, kiedy grafiki zarówno Państwa jak i terapeutów są zapełnione, trudniej czasem o znalezienie dogodnego terminu. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje też, że koniec wakacji, pierwsze tygodnie nowego roku szkolnego oraz często dużych zmian, jakie niesie on zarówno dla dzieci jak i ich rodziców i opiekunów, to także nierzadko czas rosnącego napięcia i niepokoju, a co za tym idzie dużego zapotrzebowania na pilne konsultacje i porady psychologiczne, które wówczas stają się trudno dostępne z uwagi właśnie na nagle rosnące potrzeby.  

  • Wiele kwestii i wątpliwości, z którymi rodzice i opiekunowie zgłaszają się do ReGeneRacji na początku i w trakcie roku szkolnego nie jest zwykle bezpośrednim skutkiem trudności przeżywanych przez dzieci i młodzież właśnie w tym okresie, choć może tak na pierwszy rzut oka wyglądać. Sytuacje zmian, takie jak na przykład koniec wakacji i wejście po raz pierwszy czy też ponownie do grupy rówieśniczej jest często swego rodzaju „czynnikiem spustowym” – czymś, co sprawia, że objaw (np. bóle głowy czy brzucha o podłożu emocjonalnym, niechęć do wychodzenia z domu, obniżony nastrój czy też większa impulsywność lub nerwowość) ujawnia się lub nasila. Jednocześnie wakacje i okres letni są okresem, kiedy zwykle wszyscy funkcjonujemy lepiej, a objawy, dolegliwości i niepokoje z nimi związane zostają uśpione. Czasem na stałe, a czasem tylko do pierwszych dni czy tygodni września…
  • Konsultacje rodzicielskie z profesjonalistą są nie do przecenienia w sytuacji rozstania rodziców, szczególnie gdy przebiega ono burzliwie. Dziecko i jego cierpienie oraz potrzeby w tym kryzysowym dla całej rodziny okresie są często przyćmione, zwykle pomimo najlepszych intencji rodziców, przez bardzo trudne ich własne doświadczenia w tym czasie. Taka sytuacja okołorozwodowa, przebiegająca w zaognionym konflikcie i napięciu, niezależnie od tego czy widoczne są jakiekolwiek symptomy u dziecka, jest bezwzględnym wskazaniem dla rodziców do konsultacji jako próby lepszego i szerszego zrozumienia kontekstu ich dziecka w sytuacji rozwodu oraz podjęcia konstruktywnych działań mających na celu rzeczywistą ochronę i zadbanie o potrzeby emocjonalne dziecka w tak newralgicznym okresie.
  • Jeśli podczas minionego roku szkolnego przeżywaliście dyskomfort psychiczny, trudności natury emocjonalnej w bliskich relacjach ze swoimi dziećmi, zachęcamy do wykorzystania okresu wakacyjnego na refleksję i zrozumienie możliwych źródeł tych kłopotów oraz znalezienie konstruktywnych sposobów budowania i podtrzymywania tych relacji w sposób, który uczyniłby je bardziej satysfakcjonującymi dla każdej ze stron. Jeśli martwią Państwa reakcje Waszych dzieci, a sami macie kłopot by odnieść się do nich w zadowalający i skuteczny sposób; jeśli doświadczacie poczucia bezsilności czy niewystarczających kompetencji rodzicielskich; jeśli szukacie przyczyn powtarzających się, destrukcyjnych schematów interakcji lub jeśli po prostu chcielibyście poprawić jakość Waszych relacji z dziećmi, być skuteczniejszym wsparciem lub dowiedzieć się jak towarzyszyć dziecku na kolejnych etapach rozwojowych, WAKACYJNE KONSULTACJE RODZICIELSKIE są właśnie taką propozycją, która oferuje przestrzeń na rozmowy o wszystkich tych oraz innych ważnych dla Was kwestiach dotyczących bycia rodzicem.

Serdecznie zapraszamy.

dr Barbara Arska-Karyłowska

Psycholog i psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Od roku 1990 jest certyfikowanym psychologiem w stanie Floryda (nr licencji: PY 2664), a od 2006 legitymuje się też europejskim certyfikatem psychoterapii. Stosuje podejścia behawioralne i behawioralno-poznawcze.Interesuje się psychopatologią dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem ADHD i zaburzeń lękowych.  Na Uniwersytecie SWPS prowadziła zajęcia z zakresu psychopatologii dziecka (diagnoza i oddziaływania).

Katarzyna Brażyńska-Tatarowicz

Jestem absolwentką Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Klinicznej oraz Prawa Uniwersytecie Łódzkim.Ukończyłam 4 letnie szkolenie z psychoterapii oraz 2 letnie szkolenie w zakresie terapii par i rodzin w Laboratorium Psychoedukacji, które są szkoleniami rekomendowanymi przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Mam doświadczenie w pracy z osobami dorosłym, młodymi dorosłymi i młodzieżą.

Aleksandra Chomicz

Jestem absolwentką wydziału psychologii na Uniwersytecie Gdańskim (specjalizacja kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży). Ukończyłam studia podyplomowe z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowy kurs Arteterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Z uwagi na zainteresowanie pracą z osobami  straumatyzowanymi ukończyłam również roczne szkolenie I stopnia z psychotraumatologii praktycznej oraz I stopień EMDR. Pracuję na oddziale psychiatrycznym dla dzieci w Józefowie oraz w Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju przy SWPS.

Joanna Grabowska-Kruk

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam także 4-letnie Studium Psychoterapii oraz 2-letnią Szkołę Terapii Rodzin w Laboratorium Psychoedukacji. Przez wiele lat związana byłam ze Szpitalem Nowowiejskim w Warszawie, gdzie pracowałam z dziećmi i ich rodzinami w Oddziale Dziennym Terapeutycznym, a także z osobami dorosłymi w Poradni Zdrowia Psychicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam również pracując m.in. w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Józefowie na Oddziale Psychiatrii Dziecięcej oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Patrycja Klimek-Wierzbicka

Jestem absolwentką psychologii na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie (specjalność: psychologia kliniczna i zdrowia), a wcześniej farmacji na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Ukończyłam całościowe czteroletnie szkolenie w Szkole Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji oraz Ośrodku ReGeneRacja. Jestem również terapeutką Play Therapy – niedyrektywnej terapii poprzez zabawę, objętej ścisłymi standardami międzynarodowej organizacji Play Therapy International. Pracuję psychoterapeutycznie z dziećmi i nastolatkami. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Specjalizuję się również w obszarze klinicznej diagnozy psychologicznej. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia z tej dziedziny, m.in. neuropsychologię kliniczną dziecka, psychologię traumy dzieci i młodzieży, szkolenia z diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (w tym z posługiwania się protokołem obserwacyjnym ADOS-2), ADHD (m.in. z wykorzystywania w diagnozie komputerowego testu MOXO), zaburzeń rozwoju językowego, przyczyn trudności szkolnych i in.

Katarzyna Kositorna-Kopera

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizacja społeczna psychologia kliniczna. Ukończyłam czteroletnie Studium Psychoterapii Indywidualnej i Studium Psychoterapii Par w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Swoją pracę poddaję superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od dziesięciu lat w obszarze moich głównych zainteresowań pozostaje terapia par, od kilku lat uczestniczę regularnie w cyklu seminariów i szkoleń prowadzonych m. in. przez specjalistów z ośrodka Tavistock Institute of Marital Studies w Londynie (prowadzący terapeuci – Stanley Ruszczynski, Mary Morgan).

Marta Kołacz

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychoterapia oraz Psychologia Sądowa). Ukończyłam także studia podyplomowe: Diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej na SWPS oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Obecnie jestem słuchaczką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku ReGeneRacja oraz Laboratorium Psychoedukacji. Zawodowo od 10 lat jestem związana z obszarem pomocy dzieciom i ich rodzicom. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z dziećmi i ich rodzicami m.in. w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Niebieskiej Linii, Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym, Akademickim Ośrodku Psychoterapii, Ośrodku Wczesnej Interwencji, świetlicy środowiskowej, stowarzyszeniu zajmującym się pracą z rodzinami dotkniętymi problemem wykluczenia społecznego oraz przemocy oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Alicja Krystyniak-Laskowska

Ukończyłam Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz IV-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie jestem w trakcie specjalizacji z psychologii  klinicznej dzieci i młodzieży.Doświadczenie w pracy zdobywałam pracując na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla dzieci, odbywając staże w ognisku wychowawczym, Fundacji Dajemy dzieciom siłę, w Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym, Ośrodku Wsparcia Dziecka i Rodziny “Koło”. Obecnie pracuję w Poradni Zdrowia Psychicznego, gdzie zajmuję się diagnozą i psychoterapią dzieci i młodzieży.

Agnieszka Nawarenko

Jestem psychoterapeutą, ukończyłam Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem również absolwentką Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, a także Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia. Od 2007 roku jestem zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę dawniej Fundacją Dzieci Niczyje (Zespół Pomocy Telefonicznej). Mam bogate doświadczenie w pracy z nastolatkami i ich rodzicami. Zrealizowałam szereg szkoleń dla profesjonalistów (nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, pracownicy opieki społecznej, policjanci, prokuratorzy) w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Jestem autorką i współautorką scenariuszy zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w tym zakresie.

Piotr Romanowski

Jestem psychologiem, psychoterapeutą i specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyłem 4-letnie Studium Terapii Rodzin organizowane przez Stowarzyszenie OPTA w Warszawie oraz Szkołę Trenerów BAZA w Krakowie. Od wielu lat wspieram psychoterapeutycznie młodzież i rodziny w ramach współpracy z instytucjami publicznymi m.in z Poradniami Zdrowia Psychicznego, Pogotowiem Opiekuńczym, Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.  

Agnieszka Stachowicz

Jestem psychologiem, absolwentką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja. Ukończyłam szkolenie z Neuropsychologii klinicznej dziecka. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia systemowo-psychodynamicznego w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od kilku lat samodzielnie prowadzę terapię dzieci i młodzieży oraz diagnozuję trudności w uczeniu się.

Edyta Stelmach

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii (ze specjalizacją Kliniczną Dziecka) Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam trzyletnie Studium Psychoterapii, dwuletnie Studium Terapii Rodzin oraz dwuletnie Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem certyfikowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz trenerem warsztatu grupowego. Mam wieloletnie doświadczenie pracy z dziećmi.

Monika Katarzyna Waluchowska

Jestem psychologiem, certyfikowaną psychoterapeutką, superwizorką psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży. Od kilkunastu lat mam kontakt z młodzieżą i ich rodzicami. Doświadczenie zdobywałam między innymi w Specjalistycznym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP oraz w Laboratorium Psychoedukacji, gdzie pracuję na co dzień. Swoje wieloletnie doświadczenie wykorzystuję też do działalności edukacyjnej pomagając pedegogom i psychologom pracującymi z młodzieżą w placówkach oświatowych.

Ewelina Wiśniewska-Michalczyk

Jestem psychologiem i psychoterapeutą, absolwentką Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Przez kilka lat pracowałam na Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, gdzie prowadziłam psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży. Wcześniejsze doświadczenia zdobywałam m. in. w domu dziecka, w poradni zdrowia psychicznego oraz wspierając rodziny zastępcze.

Maria Zawadzka

Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowanym psychoterapeutą Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii oraz specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży.

Rafał Zawadzki

Jestem absolwentem Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyłem Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Studium Terapii Uzależnień przy Instytucie Psychologii Zdrowia oraz kurs Intensywnej Krótkoterminowej Terapii Dynamicznej w ramach ISTDP International. Posiadam certyfikat European Association for Integrative Psychotherapy. Jestem członkiem Naukowego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeuty Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.

Barbara Żak

Jestem absolwentką Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam podyplomowe 2 letnie Studium Systemowej Terapii Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, oraz 5- letnie Szkolenie Terapii Systemowej w Krakowie, rekomendowane przez Sekcję Naukowa PSychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Jestem trenerem i realizatorką programu „Szkoła dla Rodziców” oraz warsztatów psychoedukacyjnych dla rodziców dzieci z ADHD. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą i rodzicami w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii „Kąt”.