Wakacyjne Konsultacje Rodzicielskie
Zapraszamy rodziców i opiekunów dzieci i nastolatków na
WAKACYJNE KONSULTACJE RODZICIELSKIE z doświadczonymi psychoterapeutami.
FAQ
- Kiedy można się umówić? Przez całe lato.
- Czy może przyjść tylko jeden rodzic? Tak.
- Jesteśmy skłóceni, czy możemy przyjść razem?
Tak, poszukamy wspólnie rozwiązań. - Czy ktoś prowadzi WKRodzicielskie online?
Tak, dr Barbara Arska-Karyłowska - Jak się zapisać?
- on-line: kafelek UMÓW WIZYTĘ na naszej stronie www.
- mail: biuro@osrodekregeneracja.pl
- telefonicznie: 22 280 92 00
- bezpośrednio w Biurze
Czas wakacji wnosi zwykle pewne zmiany w życie zarówno dzieci i młodzieży jak i ich rodziców i opiekunów. Czasem będą to dłuższe rozstania, pierwsze obozy czy samodzielne wyjazdy, a czasem wręcz przeciwnie – bardziej niż zwykle intensywne kontakty rodzinne i wspólnie spędzany czas.
Często okres ten sprzyja okazjom do uważniejszego bycia z najbliższymi i stwarza przestrzeń do nieśpiesznych refleksji czy po prostu obserwacji i spojrzenia na siebie, na bliskich i na otaczający nas świat bez zwykłego natłoku szkolnych i zawodowych obowiązków czy porannej gonitwy…
Korzystając z tej wakacyjnej przestrzeni także w ReGeneRacji zachęcamy rodziców i opiekunów do skorzystania z WAKACYJNYCH KONSULTACJI RODZICIELSKICH. W trakcie roku szkolnego, kiedy grafiki zarówno Państwa jak i terapeutów są zapełnione, trudniej czasem o znalezienie dogodnego terminu. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje też, że koniec wakacji, pierwsze tygodnie nowego roku szkolnego oraz często dużych zmian, jakie niesie on zarówno dla dzieci jak i ich rodziców i opiekunów, to także nierzadko czas rosnącego napięcia i niepokoju, a co za tym idzie dużego zapotrzebowania na pilne konsultacje i porady psychologiczne, które wówczas stają się trudno dostępne z uwagi właśnie na nagle rosnące potrzeby.
- Wiele kwestii i wątpliwości, z którymi rodzice i opiekunowie zgłaszają się do ReGeneRacji na początku i w trakcie roku szkolnego nie jest zwykle bezpośrednim skutkiem trudności przeżywanych przez dzieci i młodzież właśnie w tym okresie, choć może tak na pierwszy rzut oka wyglądać. Sytuacje zmian, takie jak na przykład koniec wakacji i wejście po raz pierwszy czy też ponownie do grupy rówieśniczej jest często swego rodzaju „czynnikiem spustowym” – czymś, co sprawia, że objaw (np. bóle głowy czy brzucha o podłożu emocjonalnym, niechęć do wychodzenia z domu, obniżony nastrój czy też większa impulsywność lub nerwowość) ujawnia się lub nasila. Jednocześnie wakacje i okres letni są okresem, kiedy zwykle wszyscy funkcjonujemy lepiej, a objawy, dolegliwości i niepokoje z nimi związane zostają uśpione. Czasem na stałe, a czasem tylko do pierwszych dni czy tygodni września…
- Konsultacje rodzicielskie z profesjonalistą są nie do przecenienia w sytuacji rozstania rodziców, szczególnie gdy przebiega ono burzliwie. Dziecko i jego cierpienie oraz potrzeby w tym kryzysowym dla całej rodziny okresie są często przyćmione, zwykle pomimo najlepszych intencji rodziców, przez bardzo trudne ich własne doświadczenia w tym czasie. Taka sytuacja okołorozwodowa, przebiegająca w zaognionym konflikcie i napięciu, niezależnie od tego czy widoczne są jakiekolwiek symptomy u dziecka, jest bezwzględnym wskazaniem dla rodziców do konsultacji jako próby lepszego i szerszego zrozumienia kontekstu ich dziecka w sytuacji rozwodu oraz podjęcia konstruktywnych działań mających na celu rzeczywistą ochronę i zadbanie o potrzeby emocjonalne dziecka w tak newralgicznym okresie.
- Jeśli podczas minionego roku szkolnego przeżywaliście dyskomfort psychiczny, trudności natury emocjonalnej w bliskich relacjach ze swoimi dziećmi, zachęcamy do wykorzystania okresu wakacyjnego na refleksję i zrozumienie możliwych źródeł tych kłopotów oraz znalezienie konstruktywnych sposobów budowania i podtrzymywania tych relacji w sposób, który uczyniłby je bardziej satysfakcjonującymi dla każdej ze stron. Jeśli martwią Państwa reakcje Waszych dzieci, a sami macie kłopot by odnieść się do nich w zadowalający i skuteczny sposób; jeśli doświadczacie poczucia bezsilności czy niewystarczających kompetencji rodzicielskich; jeśli szukacie przyczyn powtarzających się, destrukcyjnych schematów interakcji lub jeśli po prostu chcielibyście poprawić jakość Waszych relacji z dziećmi, być skuteczniejszym wsparciem lub dowiedzieć się jak towarzyszyć dziecku na kolejnych etapach rozwojowych, WAKACYJNE KONSULTACJE RODZICIELSKIE są właśnie taką propozycją, która oferuje przestrzeń na rozmowy o wszystkich tych oraz innych ważnych dla Was kwestiach dotyczących bycia rodzicem.
Serdecznie zapraszamy.
dr Barbara Arska-Karyłowska
Psycholog i psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Od roku 1990 jest certyfikowanym psychologiem w stanie Floryda (nr licencji: PY 2664), a od 2006 legitymuje się też europejskim certyfikatem psychoterapii. Stosuje podejścia behawioralne i behawioralno-poznawcze.Interesuje się psychopatologią dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem ADHD i zaburzeń lękowych. Na Uniwersytecie SWPS prowadziła zajęcia z zakresu psychopatologii dziecka (diagnoza i oddziaływania).
Katarzyna Brażyńska-Tatarowicz
Jestem absolwentką Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Klinicznej oraz Prawa Uniwersytecie Łódzkim.Ukończyłam 4 letnie szkolenie z psychoterapii oraz 2 letnie szkolenie w zakresie terapii par i rodzin w Laboratorium Psychoedukacji, które są szkoleniami rekomendowanymi przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Mam doświadczenie w pracy z osobami dorosłym, młodymi dorosłymi i młodzieżą.
Aleksandra Chomicz
Jestem absolwentką wydziału psychologii na Uniwersytecie Gdańskim (specjalizacja kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży). Ukończyłam studia podyplomowe z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim, podyplomowy kurs Arteterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Z uwagi na zainteresowanie pracą z osobami straumatyzowanymi ukończyłam również roczne szkolenie I stopnia z psychotraumatologii praktycznej oraz I stopień EMDR.
Pracuję na oddziale psychiatrycznym dla dzieci w Józefowie oraz w Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju przy SWPS.
Joanna Grabowska-Kruk
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam także 4-letnie Studium Psychoterapii oraz 2-letnią Szkołę Terapii Rodzin w Laboratorium Psychoedukacji.
Przez wiele lat związana byłam ze Szpitalem Nowowiejskim w Warszawie, gdzie pracowałam z dziećmi i ich rodzinami w Oddziale Dziennym Terapeutycznym, a także z osobami dorosłymi w Poradni Zdrowia Psychicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam również pracując m.in. w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Józefowie na Oddziale Psychiatrii Dziecięcej oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Anna Gryczewska
Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.
Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.
Katarzyna Kositorna-Kopera
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizacja społeczna psychologia kliniczna. Ukończyłam czteroletnie Studium Psychoterapii Indywidualnej i Studium Psychoterapii Par w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Swoją pracę poddaję superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od dziesięciu lat w obszarze moich głównych zainteresowań pozostaje terapia par, od kilku lat uczestniczę regularnie w cyklu seminariów i szkoleń prowadzonych m. in. przez specjalistów z ośrodka Tavistock Institute of Marital Studies w Londynie (prowadzący terapeuci – Stanley Ruszczynski, Mary Morgan).
Marta Kołacz
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychoterapia oraz Psychologia Sądowa). Ukończyłam także studia podyplomowe: Diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej na SWPS oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Obecnie jestem słuchaczką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku ReGeneRacja oraz Laboratorium Psychoedukacji.
Zawodowo od 10 lat jestem związana z obszarem pomocy dzieciom i ich rodzicom. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z dziećmi i ich rodzicami m.in. w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Niebieskiej Linii, Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym, Akademickim Ośrodku Psychoterapii, Ośrodku Wczesnej Interwencji, świetlicy środowiskowej, stowarzyszeniu zajmującym się pracą z rodzinami dotkniętymi problemem wykluczenia społecznego oraz przemocy oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Alicja Krystyniak-Laskowska
Ukończyłam Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz IV-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie jestem w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.Doświadczenie w pracy zdobywałam pracując na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla dzieci, odbywając staże w ognisku wychowawczym, Fundacji Dajemy dzieciom siłę, w Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym, Ośrodku Wsparcia Dziecka i Rodziny “Koło”. Obecnie pracuję w Poradni Zdrowia Psychicznego, gdzie zajmuję się diagnozą i psychoterapią dzieci i młodzieży.
Agnieszka Nawarenko
Jestem psychoterapeutą, ukończyłam Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem również absolwentką Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, a także Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia.
Od 2007 roku jestem zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę dawniej Fundacją Dzieci Niczyje (Zespół Pomocy Telefonicznej). Mam bogate doświadczenie w pracy z nastolatkami i ich rodzicami. Zrealizowałam szereg szkoleń dla profesjonalistów (nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, pracownicy opieki społecznej, policjanci, prokuratorzy) w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Jestem autorką i współautorką scenariuszy zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w tym zakresie.
Piotr Romanowski
Jestem psychologiem, psychoterapeutą i specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyłem 4-letnie Studium Terapii Rodzin organizowane przez Stowarzyszenie OPTA w Warszawie oraz Szkołę Trenerów BAZA w Krakowie. Od wielu lat wspieram psychoterapeutycznie młodzież i rodziny w ramach współpracy z instytucjami publicznymi m.in z Poradniami Zdrowia Psychicznego, Pogotowiem Opiekuńczym, Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Agnieszka Stachowicz
Jestem psychologiem, absolwentką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja. Ukończyłam szkolenie z Neuropsychologii klinicznej dziecka. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia systemowo-psychodynamicznego w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od kilku lat samodzielnie prowadzę terapię dzieci i młodzieży oraz diagnozuję trudności w uczeniu się.
Edyta Stelmach
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii (ze specjalizacją Kliniczną Dziecka) Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam trzyletnie Studium Psychoterapii, dwuletnie Studium Terapii Rodzin oraz dwuletnie Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem certyfikowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz trenerem warsztatu grupowego. Mam wieloletnie doświadczenie pracy z dziećmi.
Monika Katarzyna Waluchowska
Jestem psychologiem, certyfikowaną psychoterapeutką, superwizorką psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży. Od kilkunastu lat mam kontakt z młodzieżą i ich rodzicami. Doświadczenie zdobywałam między innymi w Specjalistycznym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP oraz w Laboratorium Psychoedukacji, gdzie pracuję na co dzień.
Swoje wieloletnie doświadczenie wykorzystuję też do działalności edukacyjnej pomagając pedegogom i psychologom pracującymi z młodzieżą w placówkach oświatowych.
Ewelina Wiśniewska-Michalczyk
Jestem psychologiem i psychoterapeutą, absolwentką Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Przez kilka lat pracowałam na Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, gdzie prowadziłam psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży. Wcześniejsze doświadczenia zdobywałam m. in. w domu dziecka, w poradni zdrowia psychicznego oraz wspierając rodziny zastępcze.
Maria Zawadzka
Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowanym psychoterapeutą Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii oraz specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży.
Rafał Zawadzki
Jestem absolwentem Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyłem Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Studium Terapii Uzależnień przy Instytucie Psychologii Zdrowia oraz kurs Intensywnej Krótkoterminowej Terapii Dynamicznej w ramach ISTDP International. Posiadam certyfikat European Association for Integrative Psychotherapy. Jestem członkiem Naukowego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
Anna Zegarek
Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeuty Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.
Barbara Żak
Jestem pedagogiem, socjoterapeutą, trenerem umiejętności społecznych. Ukończyłam Studium Systemowej Terapii Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (przy Instytucie Psychologii Zdrowia PTP).
Jestem realizatorką programu „Szkoła dla Rodziców” oraz warsztatów psychoedukacyjnych dla rodziców dzieci z ADHD.
Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą i rodzicami, pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii „Kąt”.