Zima 2019. Grupy IN-IN - Ośrodek Regeneracja

Zima 2019. Grupy IN-IN

Widzimy jak  młodzież korzysta z prowadzonych w czasie roku szkolnego grup stacjonarnych. Dlatego chcielibyśmy zaoferować dla nich intensywne, pięciodniowe doświadczenie w czasie wolnym od zajęć szkolnych.

Dla kogo?

Spotkania w tej grupie dadzą Ci możliwość uzyskania informacji zwrotnych na temat Twoich zachowań i tego, jaki mają one wpływ na relacje z innymi. W grupie możesz sprawdzić, jak reakcje innych osób wpływają na Twoje samopoczucie, poczucie własnej wartości i tożsamości. Dzięki temu doświadczeniu możesz rozwijać swoje umiejętności społeczne, które pozwolą Ci lepiej rozumieć Twoje relacje z innymi i mieć na nie wpływ.

Jak pracujemy? 

Grupa IN-IN  intensywne emocjonalnie i poznawczo doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. W trakcie spotkań uczestnicy mówią o sobie, swoich doświadczeniach, rozmawiają ze sobą. W miarę upływu czasu buduje się klimat zaufania, często też dużej intymności, rozmowa staje się mniej  powierzchowna – poruszane są ważniejsze i bardziej osobiste tematy.  Udział w takiej grupie może być jednorazowym doświadczeniem pracy nad sobą lub inspiracją do pracy w innych formach – na przykład psychoterapii grupowej lub indywidualnej.

Muzyczna Grupa Interpersonalna dla Młodzieży – ma odmienną formułę od reszty grup. Spotkania dla młodzieży  polegają na wspólnym słuchaniu i analizowaniu piosenek oraz utworów muzycznych. Grupa interpersonalna, której celem jest m. in. pokonywanie trudności w relacjach z innymi ludźmi, wspomagana jest muzyką i tekstem utworów. Treść piosenek może wpływać na pobudzenie różnych przeżyć i stanów emocjonalnych, które towarzyszą każdemu  na co dzień. Wspólna analiza utworów może stanowić inspirację do podejmowania rozmów o trudnościach z jakimi borykają się młodzi ludzie, a zarazem wpływać na otwartość w wymianie myśli i spostrzeżeń. Istotą nie jest to co autor lub wykonawca chcieli wyrazić w materiale muzycznym, lecz to co wywołuje w słuchaczach tekst, czy melodia.

Jak dołączyć?

Osoby, które chcą dołączyć do Grupy IN-IN lub zastanawiają się nad tym, zapraszamy na konsultację z psychoterapeutą prowadzącym spotkania. Konsultacje dają możliwość:

  • zrozumienia natury problemu osoby zgłaszającej się,
  • ustalenia, czy grupa interpersonalna jest optymalnym sposobem pomocy,
  • wyjaśnienia na czym polega praca w grupie IN-IN
  • poznania osoby prowadzącej.

Jeżeli w czasie konsultacji zostanie podjęta decyzja o uczestniczeniu dziecka w grupie IN-IN, prosimy o  wpłacenie w ciagu 3 dni od spotkania, bezzwrotnej zaliczki w wysokości 250 zł.  Jest to jedyny sposób na rezerwację miejsca w grupie. Dla osób, które nie były u nas wcześniej, przewidziane są dwa spotkania. Konsultacje są płatne i trwają po 50 minut.

Kiedy się spotykamy?

Pierwsza 
Zimowa, Grupa IN-IN dla Młodzieży w wieku 13-16 lat

Termin: 26-30 stycznia (od soboty do środy) 
Prowadzący: Beata Wójcik, Julia Gregorowicz

Druga
Zimowa, Grupa IN-IN dla Młodzieży w wieku 15-18 lat

Termin 28 stycznia do 1go lutego (od poniedziałku do piątku)
Prowadzący: Anna Zegarek, Marcin Dąbrowski

Trzecia
Muzyczna Grupa Interpersonalna dla  Młodzieży w wieku 13-15

Termin 6-10 lutego (od środy do niedzieli)
Prowadzący: Marcin Flak, Anna Gryczewska
 

Ilu jest uczestników grupy?

od 5 do 12 osób

Jaki jest plan dnia?

1 dzień: 10-12 praca grupowa
2 i 3 dzień: 10-12 praca grupowa, 12.00-13 przerwa, 
13-14 praca grupowa, 14-14.30 zajęcia ruchowe lub relaks
4 dzień: 10-12 praca grupowa, 12-13 przerwa, 
13-15 praca grupowa, 15-15.30 zajęcia ruchowe lub relaks
5 dzień: 10-13 praca grupowa

Grupa Muzyczna ma inny plan:
1 dzień – środa:  godz. 13.00-15.30
2 dzień –  czwartek: godz. 13.00-15.30
3 dzień – piątek: godz. 13.00-15.30
4 dzień – sobota: godz. 10.00-12.30 (1 h przerwa) 13.30-16.00
5 dzień – niedziela: godz. 10.00-12.30

Jakie są koszty?

Wpłata całej kwoty do 15.12.2018 – 649 zł,
Wpłata po terminie 16.12.2018 – 715 zł.

Rezerwacja jest zagwarantowana po wpłacie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 250 zł, na nasze konto 45 1140 2017 0000 4802 1298 3481 z dopiskiem (imię i nazwisko, nazwa półkolonii). Pozostałą kwotę należy wpłacić najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem.

Uwaga!

Ze względu na specyfikę pracy prosimy, aby na udział w grupie decydowały się te osoby, które chcą uczestniczyć we wszystkich spotkaniach i przychodzić punktualnie. Nieobecności wpływają negatywnie na pracę uczestnika i całej grupy.

Istnieje możliwość kontynuacji pracy w stacjonarnych grupach dla młodzieży w czasie roku szkolnego: w Półotwartych Grupach Terapeutycznych lub w Muzycznej Grupie Interpersonalnej.

Z naszej biblioteki:  Grupa terapeutyczna dla nastolatka – dlaczego warto?

Marcin Dąbrowski

Ukończyłem całościowe szkolenie w Studium Psychoterapii i Szkole Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, prowadzące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jestem absolwentem Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Trenerów Grupowych w Laboratorium Psychoedukacji i SWPS. Pracuję w podejściu psychodynamicznym. Na co dzień jestem członkiem zespołu psychoterapeutów w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii (filia Zagórza), na Oddziale Dziennym Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Warszawie przy ul. Sobieskiego 93. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Marcin Flak

Jestem absolwentem psychologii. Ukończyłem szkolenie Muzykoterapeutyczne: Profilaktyka i Terapia Muzyczna, prowadzone przez dr Macieja Kieryła. Aktualnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie psychodynamicznym w Laboratorium Psychoedukacji. Prowadzę 3 grupy terapeutyczne, "Moje Przestrzenie" dla dzieci w wieku 9-12, Muzyczną Grupę Interpersonalną dla młodzieży w wieku 13 – 16 lat, oraz współprowadzę Półotwartą Grupę Psychoterapeutyczną dla młodzieży. Pracuje tez indywidualnie w dziećmi i młodzieżą w wieku 9-16 lat.

Julia Gregorowicz

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam szkolenie w zakresie podstaw psychoterapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, a obecnie jestem w trakcie Studium Psychoterapii i Szkoły Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Specjalistycznej Poradni „TOP”, w Centrum Zdrowia Dziecka oraz na oddziale onkologii Dziecięcego Szpitala Klinicznego przy ul. Marszałkowskiej 24. Przez ponad 10 lat pracowałam w przedszkolu, szkole podstawowej i gimnazjum.

Anna Gryczewska

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Beata Wójcik

Jestem absolwentką wydziału psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz podyplomowych Studiów Pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam także Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Posiadam certyfikat Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Mam za sobą cztery lata stażu w szpitalu psychiatrycznym, gdzie zajmowałam się terapią indywidualną i grupową. Dziesięć lat pracowałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmowałam się diagnozą psychologiczną i pracą terapeutyczną z młodzieżą i rodzicami.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeuty Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.