Wakacje 2024. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne) - Ośrodek Regeneracja

Wakacje 2024. Grupy IN IN (intensywne i interpersonalne)

  

Widzimy jak  młodzież korzysta z prowadzonych w czasie roku szkolnego grup stacjonarnych. Dlatego chcielibyśmy zaoferować dla nich intensywne, pięciodniowe doświadczenie w czasie wolnym od zajęć szkolnych. 

Jak się zapisać na konsultacje do osoby prowadzącej grupę? 

umów wizytę online
Jeśli nie znajdziesz wolnego miejsca na booksy:

  • napisz: biuro@osrodekregeneracja.pl
  • zadzwoń: 663 298 018 (11.00-19.00), poszukamy wspólnie miejsca lub zapiszemy nastolatka na listę rezerwową 

Dla kogo?

Spotkania w tej grupie dadzą Ci możliwość uzyskania informacji zwrotnych na temat Twoich zachowań i tego, jaki mają one wpływ na relacje z innymi. W grupie możesz sprawdzić, jak reakcje innych osób wpływają na Twoje samopoczucie, poczucie własnej wartości i tożsamości. Dzięki temu doświadczeniu możesz rozwijać swoje umiejętności społeczne, które pozwolą Ci lepiej rozumieć Twoje relacje z innymi i mieć na nie wpływ.
 

Jak pracujemy? 

Grupa IN-IN  intensywne emocjonalnie i poznawczo doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. W trakcie spotkań uczestnicy mówią o sobie, swoich doświadczeniach, rozmawiają ze sobą. W miarę upływu czasu buduje się klimat zaufania, często też dużej intymności, rozmowa staje się mniej  powierzchowna – poruszane są ważniejsze i bardziej osobiste tematy.  Udział w takiej grupie może być jednorazowym doświadczeniem pracy nad sobą lub inspiracją do pracy w innych formach – na przykład psychoterapii grupowej lub indywidualnej.

Jak dołączyć?

Osoby, które chcą dołączyć do grup wakacyjnych dla młodzieży lub zastanawiają się nad tym, zapraszamy na konsultację z terapeutą prowadzącym spotkania. (można się umówić telefonicznie tel.: 663 298 018 lub mailowo: biuro@osrodekregeneracja.pl). Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zapisów na konsultacje.

Konsultacja daje możliwość:

  • zrozumienia natury problemu osoby zgłaszającej się,
  • ustalenia, czy grupa interpersonalna jest optymalnym sposobem pomocy,
  • poznania osoby prowadzącej,
  • zarezerwowania miejsca w zbierającej się grupie.

Konsultacja jest płatna i trwa 50 minut.

Kiedy się spotykamy?

czerwiec 2024

  1. Grupa IN IN dla nastolatków w wieku 15-19 lat
    Termin: 24-30 czerwca (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Maria Zawadzka z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 31 maja

lipiec 2024

  1. Grupa IN IN dla nastolatków w wieku 11-13 lat (5, 6, 7 klasa)
    Termin: 8-12 lipca (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Agnieszka Stachowicz i Maja Zwolak
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 14.30-18.00 (w tym przerwa 30 min)  
    Opłata zniżkowa: do 14 czerwca

  2. Grupa IN IN dla 13-14 latków (7 i 8 klasa)
    Termin: 22-26 lipca (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Anna Gryczewska-Jowsa z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy:
    pon.: 13.00 -15.30, wt.: 13.00 -15.30, śr.: 13.00 -15.30, czw.: 10-16 (1 h przerwy), pt.: 13.00 -15.30
    Opłata zniżkowa: do 28 czerwca

  3. Grupa IN IN dla 15-18 latków, Emocje w Ruchu: Warsztaty IN-IN Ciało-Umysł dla Młodzieży
    Termin: 29 lipca – 2 sierpnia (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Małgorzata Pięta-Lendzion z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 5 lipca
    Konsultacja: środy 11.00, 12.00, 13.00; czwartki 16.00

W letnich spotkaniach IN-IN, prowadzonych przez dr Małgorzatę Piętę-Lendzion, proponujemy podejście do pracy nad relacją ze sobą oraz innymi, które teraz wzbogacamy o aspekty związane z pracą z ciałem. To pięciodniowe doświadczenie zaprojektowane, aby odpowiedzieć na różnorodne potrzeby młodzieży, poszukującej większej swobody zarówno w swoim świecie wewnętrznym, obejmującym myśli, emocje i obraz siebie, jak i relacje z innymi.

Poprzez pracę warsztatową i grupową będziemy razem poszukiwać sposobów odnajdywania równowagi zarówno w zwyczajnych, jak i stanowiących większe wyzwania życiowych sytuacjach. Będziemy aktywnie zastanawiać się, na czym polega dla każdego z nas balans między nadmiernym zaangażowaniem a wycofaniem. Skupimy się także na połączeniu ciała, emocji i myśli – oraz ich znaczenia dla tego, jak czujemy się w świecie.

Czym wyróżnia się ta grupa? Podczas niej będziemy posługiwać się technikami pracy z ciałem, tj. ruch intuicyjny lub techniki relaksacyjne.

Jeśli szukasz ciekawego sposobu na spędzenie tygodnia wakacji nasze letnie spotkania IN-IN, to pięciodniowe doświadczenie ma dać Ci możliwość odkrycia i praktykowania sposobów na osiągnięcie równowagi i dobrostanu, które mogą przełożyć się na Twoje lepsze funkcjonowanie w różnych obszarach życia.

sierpień 2024

  1. Grupa IN IN dla 15-19 latków
    Termin: 19-23 sierpnia (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Anna Zegarek z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 26 lipca

  2. Grupa IN IN dla 15-19 latków
    Termin: 26-30 sierpnia (poniedziałek-piątek)
    Prowadzący: Maria Zawadzka z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: poniedziałek-piątek: 10.00 -13.30 (w tym przerwa 30 min)
    Opłata zniżkowa: do 2 sierpnia

  3. Grupa IN IN dla 14-15 latków (8 klasa i I LO)
    Termin: 28 sierpnia – 1 września (środa-niedziela)
    Prowadzący: Anna Gryczewska-Jowsa z osobą współprowadzącą
    Spotkania grupy: 
    śr.: 15.00 -17.30, czw.: 13.00 -15.30, pt.: 13.00 -15.30, sb.: 10-16 (1 h przerwy), ndz.: 13.00 -15.30
    Opłata zniżkowa: do 2 sierpnia

Ilu jest uczestników grupy?

Od 8 do 10/11 osób, w zależności od grupy.

Jakie są koszty?

Wpłata całej kwoty na dwa miesiące przed rozpoczęciem grupy: 985 zł. Wpłata po terminie 1150 zł.
Rezerwacja jest zagwarantowana po wpłacie zaliczki w wysokości 250 zł. Pozostałą kwotę należy wpłacić najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem spotkań.

FAQ

  • Czy mogą zapisać dziecko do 2 różnych grup i czy to jest dobry pomysł? Teoretycznie tak. Natomiast w praktyce warto rozpocząć od udziału w jednej grupie. Po grupie IN IN rodzice wspólnie z nastolatkiem mogą zapisać się na (dobrowolną) konsultację podsumowującą udział w grupie IN IN i tam wspólnie z psychoterapeutą prowadzącym porozmawiać o dalszych zaleceniach.

  • Czy poszczególne grupy różnią się jakoś od siebie Zasadniczo nie, idea i założenia są takie same. Poszczególne grupy różnią się zakresem wiekowy uczestników oraz osobami prowadzącymi poszczególne grupy. Każdy terapeuta ma inną dynamikę prowadzenia grup oraz swój indywidualny i specyficzny sposób w jaki pracuję.

  • Czym grupy IN IN  różnią się od TUSów? TUSy czyli Trening Umiejętności Społecznych to spotkania o charakterze warsztatowym i psychoedukacyjnym, których celem jest wyćwiczenie konkretnych umiejętności społecznych. Celem Grup IN IN jest lepsze poznanie samego siebie przy pomocy innych, w tym rówieśników i psychoterapeutów. Grupy IN IN prowadzone są przy pomocy tzn. „procesu grupowego” co można opisać jako pracę na materiale, który wnoszą uczestnicy grupy. Odbywa się to poprzez doświadczenie uważnego wchodzenia w nową grupę, co pozwala na zdobycie wiedzy na temat tego w jaki sposób budujemy relacje z innymi, jak reagujemy na innych i jak to wpływa na nasze samopoczucie w grupie. Grupy IN IN są adresowane do wszystkich chcących lepiej rozumieć swoje funkcjonowanie w relacjach z innymi. Dużą wartością udziału w grupie jest możliwość uzyskania od innych informacji zwrotnych na swój temat, ale również nawiązania nowych relacji z rówieśnikami.

  • Czy zapisani nastolatkowie zgłaszają podobny problem i tworzone są wtedy „grupy tematyczne”?,  Staramy się, aby do grupy dołączali nastolatkowie z podobnych grup wiekowych, ale z różnymi kłopotami. Nie tworzymy zatem grup homogenicznych, gdyż badania wskazują na mniejszą ich przydatność. Różnorodność doświadczeń sprzyja wymianie pomiędzy uczestnikami grupy, umożliwia mniejsze skupienie na sobie oraz zwiększa otwartość na innych i na chęć zmiany. 

  • Czy tematy warsztatów/rozmowy są z góry ustalone? Celem prowadzonych przez nas Grup IN IN jest poznanie samego siebie, aby to było możliwe prowadzący nie narzucają swoich pomysłów na kierunki rozmów, tylko pomagają młodym osobom wprowadzać do rozmowy interesujące ich wątki. Tematy są zatem wnoszone głównie przez uczestników, a prowadzący pełnią rolę osób moderujących spotkania. 
    Nie prowadzimy spotkań o charakterze warsztatowym dla młodzieży. Taką formułę mają tzw. TUSy czyli Treningi Umiejętności Społecznych, które są warsztatami i mają zaplanowane z góry tematy spotkań oraz polegają na uczeniu się konkretnych umiejętności interpersonalnych. 

  • Czy takie grupy pomagają w przypadku osób nieśmiałych, unikających w relacjach? Generalnie tak, ale wiele zależy od powodu bycia nieśmiałym czy unikającym w relacjach. Konsultacja do grupy z psychoterapeutą grupowym ma na celu zrozumienie istoty kłopotu i zdecydowanie czy grupa będzie pomocną formą pomocy czy nie.

Co piszą o Naszych grupach IN IN nastolatkowie?

Czy wakacyjna grupa IN IN była dla Ciebie pomocna? Jeśli tak, to w czym?

  1. Tak, grupa uświadomiła mi, że mam wiele problemów, nad którymi muszę pracować. Nigdy wcześniej nie rozmawiałem o tak osobistych aspektach na wszystkie sposoby. Mam nadzieję, że będę bardziej otwarty.
  2. Tak, pomogła mi w podbudowaniu moich umiejętności społecznych i poznaniu innych pespektyw.
  3. Pozwoliła mi poćwiczyć otwieranie się przed innymi ludźmi. Nauczyłam się dzielić emocjami, czego często nie robiłam wcześniej przed rówieśnikami (trudno mi się rozmawia o emocjach).
  4. Tak, była. Zauważyłam rzeczy, nad którymi muszę popracować. Obecność innych osób biorących udział była dla mnie wsparciem, a podobieństwo naszych problemów i wymiana doświadczeń dodała nadzieję i sposoby rozwiązywania moich. Dzięki paniom terapeutkom przyjrzałam się lepiej moim emocjom, pracuję nad odczuwaniem złości, nie tamuje jej innymi emocjami.
  5. Raczej tak, w oswojeniu z grupą.
  6. Tak, w rozumieniu swoich problemów i pokonani strachu przed otwarciem i relacjami.
  7. Zdałam sobie sprawę z problemów innych. Pomogli mi w moich.
  8. Tak, usłyszałam punkt widzenia innych, poznałam osoby z problemami co ja.
  9. Byłą dla mnie pomocna. To było ważne, żeby zauważyć, ze nie tylko ja mam takie trudności.
  10. Była pomocna, wyniosłam z niej sposoby jak być bardziej otwartą. Myślę, że ułatwi mi kontakt z rówieśnikami. Myślę, że był to jeden z efektywniejszych rodzajów terapii, z którego skorzystałam.

Zapraszamy

Uwaga!

Ze względu na specyfikę pracy prosimy, aby na udział w grupie decydowały się te osoby, które chcą uczestniczyć we wszystkich spotkaniach i przychodzić punktualnie. Nieobecności wpływają negatywnie na pracę uczestnika i całej grupy.

Istnieje możliwość kontynuacji pracy w stacjonarnych grupach dla młodzieży w czasie roku szkolnego.

Z naszej biblioteki:  Grupa terapeutyczna dla nastolatka – dlaczego warto?

Psychoterapeuci grupowi:

Anna Gryczewska – Jowsa

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Maria Zawadzka

Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii oraz specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.

dr Małgorzata Pięta-Lendzion

Uzyskałam tytuł doktora nauk społecznych w dyscyplinie Psychologia na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem także absolwentką Wydziału Psychologii w ramach Kolegium MISMaP UW. Skończyłam całościowe szkolenie psychoterapeutyczne atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, którego jestem członkinią. Prowadzę zajęcia dydaktyczne na Wydziale Psychologii UW oraz w ramach SPDiM. Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.in. na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci w Józefowie, w Poradni Profilaktyczno-Leczniczej przy Wojewódzkim Szpitalu Zakaźnym, w Poradni Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie, w Poradni ISP im. Hanny Segal oraz świadcząc pomoc psychologiczną dla cudzoziemców. Działałam w wielu zespołach badawczych oraz opublikowałam ponad 20 artykułów naukowych w recenzowanych czasopismach o zasięgu międzynarodowym. Występowałam także na międzynarodowych i krajowych konferencjach, m.in. the 10th European Conference on Positive Psychology w Reykjaviku czy ESCAP 2023 w Kopenhadze.

Agnieszka Stachowicz

Jestem psycholożką, absolwentką Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja. Ukończyłam szkolenie z Neuropsychologii klinicznej dziecka. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia systemowo-psychodynamicznego w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od kilku lat samodzielnie prowadzę terapię dzieci i młodzieży oraz diagnozuję trudności w uczeniu się.

Maja Zwolak

Kwalifikacje i doświadczenia zawodowe Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia oraz czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji oraz ReGeneRacji.