Konsultacja u psychoterapeuty młodzieżowego - Ośrodek Regeneracja
  • 01-618 Warszawa; ul. Tucholska 12 oraz Tucholska 37 (300 m od pl. Wilsona)
  • tel. 22 280 92 00
  • czynny w godz.: 11-19.00
  • english version
  • wersja polska

Konsultacja u psychoterapeuty młodzieżowego

Co to jest konsultacja?

Konsultacja wstępna to pierwsza rozmowa z psychoterapeutą w naszym ośrodku. Jej celem jest głębsze zrozumienie sytuacji, która jest powodem zgłoszenia. Zebranie w bezpośredniej rozmowie najważniejszych informacji pozwala zdecydować, czy jest potrzebna pomoc, a jeśli tak, to jaka i w jakiej formie. Spotkanie kończy się wspólnym ustaleniem dalszego trybu postępowania. Jeżeli w wyniku konsultacji okaże się, ze potrzebna jest specjalistyczna pomoc, może się okazać, że będzie ona zaproponowana u innej osoby.

Kogo zapraszamy na pierwsza konsultację? 

Na spotkanie, które trwa 50 minut, zapraszamy rodziców z nastolatkiem.

Co może być efektem konsultacji?

W trakcie tego spotkania MOŻE ZAPAŚĆ WSPÓLNA DECYZJA, ŻE:

– potrzebne jest jeszcze jedno spotkanie konsultacyjne, które pozwoli lepiej zrozumieć sprowadzające Państwa kłopoty,
– potrzebna jest KONSULATCJA LEKARSKA ,
– nastolatek powinien podjąć swoją PSYCHOTERAPIĘ INDYWIDUALNĄ lub GRUPOWĄ.
– rodzice, aby wspomóc proces leczenia swojego dziecka, powinni rozpocząć serię SPOTKAŃ RODZICIELSKICH zwiększających ich wiedzę na temat tego jak rozumieć i reagować na trudności pojawiające się w życiu dziecka.

Po pierwszym spotkaniu może również zostać podjęta wspólna decyzja o tym, że najefektywniejszą formą pomocy będzie podjęcie PSYCHOTERAPII RODZINNEJ przez wszystkich członków rodziny lub, że rodzice potrzebują pomocy terapeutycznej dla siebie w formie PSYCHOTERAPII INDYWIDUALNEJ lub PSYCHOTERAPII PARY.

Do kogo jest skierowana propozycja konsultacji? 

Propozycja konsultacji skierowana jest do tych rodziców, którzy na przykład:

– Chcą porozmawiać o swoich kompetencjach wychowawczych, skonfrontować swoją wiedzę i umiejętności z rozumieniem specjalisty.

– Chcą pomóc swojemu dziecku w przejściu ważnej zmiany w życiu (zmiana szkoły, rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba nastolatka lub rodzica itp.)

– Niepokoją się różnymi zachowaniami nastolatka, np.:
“nie chce ze mną rozmawiać”, “nie ma przyjaciół”, “nie wychodzi z domu”, “jest drażliwa”, “nic mu się nie chce”, “cały czas siedzi przed komputerem”, “nie może się skupić na lekcjach”, “nie chce chodzić/ nie chodzi do szkoły/ grozi mu wyrzucenie ze szkoły/ nie zdał”, “moje dziecko nie je, chyba zmusza się do wymiotów”, “tnie się”, “mówi, że się zabije”, itp.

– Zauważyli, że zaczynają zachowywać się w sposób, który im samym nie odpowiada : „Brakuje mi cierpliwości”, „Mam dosyć swojego dziecka”, „Zachowuję się w stosunku do niego zupełnie tak jak moja matka” itp.

 

 

 

Nasi specjaliści:

Katarzyna Brażyńska-Tatarowicz

Jestem absolwentką Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Klinicznej oraz Prawa Uniwersytecie Łódzkim.Ukończyłam 4 letnie szkolenie z psychoterapii oraz 2 letnie szkolenie w zakresie terapii par i rodzin w Laboratorium Psychoedukacji, które są szkoleniami rekomendowanymi przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Mam doświadczenie w pracy z osobami dorosłym, młodymi dorosłymi i młodzieżą.

Marcin Flak

Jestem absolwentem psychologii. Ukończyłem szkolenie Muzykoterapeutyczne: Profilaktyka i Terapia Muzyczna, prowadzone przez dr Macieja Kieryła. Aktualnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie psychodynamicznym w Laboratorium Psychoedukacji. Prowadzę 3 grupy terapeutyczne, "Moje Przestrzenie" dla dzieci w wieku 9-12, Muzyczną Grupę Interpersonalną dla młodzieży, oraz współprowadzę Półotwartą Grupę Psychoterapeutyczną dla młodzieży. Pracuje tez indywidualnie w dziećmi i młodzieżą w wieku 9-16 lat.

Anna Gryczewska

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Agnieszka Nawarenko

Jestem psychoterapeutą, ukończyłam Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem również absolwentką Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, a także Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia. Od 2007 roku jestem zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę dawniej Fundacją Dzieci Niczyje (Zespół Pomocy Telefonicznej). Mam bogate doświadczenie w pracy z nastolatkami i ich rodzicami. Zrealizowałam szereg szkoleń dla profesjonalistów (nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, pracownicy opieki społecznej, policjanci, prokuratorzy) w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Jestem autorką i współautorką scenariuszy zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w tym zakresie.

Katarzyna Urbaniak – Głąb

Jestem absolwentką psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i logopedii z audiologią na Uniwersytecie M. Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyłam 4-letnie Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Obecnie jestem w trakcie studiów doktoranckich z psychologii. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując na oddziale zaburzeń nerwicowych i rehabilitacji psychiatrycznej oraz w poradni psychologiczno –pedagogicznej. Przez wiele lat współpracowałam z placówkami oświatowymi na terenie Warszawy. 

Monika Katarzyna Waluchowska

Jestem psychologiem i certyfikowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od kilkunastu lat mam kontakt z młodzieżą i ich rodzicami. Doświadczenie zdobywałam między innymi w Specjalistycznym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP oraz w Laboratorium Psychoedukacji, gdzie pracuję na co dzień. Swoje wieloletnie doświadczenie wykorzystuję też do działalności edukacyjnej pomagając pedegogom i psychologom pracującymi z młodzieżą w placówkach oświatowych.

Ewelina Wiśniewska-Michalczyk

Jestem psychologiem i psychoterapeutą, absolwentką Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku ReGeneRacja. Przez kilka lat pracowałam na Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, gdzie prowadziłam psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży. Wcześniejsze doświadczenia zdobywałam m. in. w domu dziecka, w poradni zdrowia psychicznego oraz wspierając rodziny zastępcze.

Beata Wójcik

Jestem absolwentką wydziału psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz podyplomowych Studiów Pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam także Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Posiadam certyfikat Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Mam za sobą cztery lata stażu w szpitalu psychiatrycznym, gdzie zajmowałam się terapią indywidualną i grupową. Dziesięć lat pracowałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmowałam się diagnozą psychologiczną i pracą terapeutyczną z młodzieżą i rodzicami.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeuty Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.

Maria Zawadzka

Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowanym psychoterapeutą Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii.

Rafał Zawadzki

Jestem absolwentem Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyłem Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Studium Terapii Uzależnień przy Instytucie Psychologii Zdrowia oraz kurs Intensywnej Krótkoterminowej Terapii Dynamicznej w ramach ISTDP International. Posiadam certyfikat European Association for Integrative Psychotherapy. Jestem członkiem Naukowego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.