Konsultacja u psychoterapeuty młodzieżowego - Ośrodek Regeneracja

Konsultacja u psychoterapeuty młodzieżowego

Co to jest konsultacja?

Konsultacja wstępna to pierwsza rozmowa nastolatka i rodziców z psychoterapeutą w naszym ośrodku. Jej celem jest głębsze zrozumienie sytuacji, która jest powodem zgłoszenia. Zebranie w bezpośredniej rozmowie najważniejszych informacji pozwala zdecydować, czy jest potrzebna pomoc, a jeśli tak, to jaka i w jakiej formie. Spotkanie kończy się wspólnym ustaleniem dalszego trybu postępowania. Jeżeli w wyniku konsultacji okaże się, ze potrzebna jest specjalistyczna pomoc, może się okazać, że będzie ona zaproponowana u innej osoby.

Kogo zapraszamy na pierwsza konsultację? 

Na spotkanie, które trwa 50 minut, zapraszamy rodziców z nastolatkiem.

Co może być efektem konsultacji?

W trakcie tego spotkania MOŻE ZAPAŚĆ WSPÓLNA DECYZJA, ŻE:

– potrzebne jest jeszcze jedno spotkanie konsultacyjne, które pozwoli lepiej zrozumieć sprowadzające Państwa kłopoty,
– potrzebna jest KONSULATCJA LEKARSKA ,
– nastolatek powinien podjąć swoją PSYCHOTERAPIĘ INDYWIDUALNĄ lub GRUPOWĄ.
– rodzice, aby wspomóc proces leczenia swojego dziecka, powinni rozpocząć serię SPOTKAŃ RODZICIELSKICH zwiększających ich wiedzę na temat tego jak rozumieć i reagować na trudności pojawiające się w życiu dziecka.

Po pierwszym spotkaniu może również zostać podjęta wspólna decyzja o tym, że najefektywniejszą formą pomocy będzie podjęcie PSYCHOTERAPII RODZINNEJ przez wszystkich członków rodziny lub, że rodzice potrzebują pomocy terapeutycznej dla siebie w formie PSYCHOTERAPII INDYWIDUALNEJ lub PSYCHOTERAPII PARY.

Do kogo jest skierowana propozycja konsultacji? 

Propozycja konsultacji skierowana jest do tych rodziców, którzy na przykład:

– Chcą porozmawiać o swoich kompetencjach wychowawczych, skonfrontować swoją wiedzę i umiejętności z rozumieniem specjalisty.

– Chcą pomóc swojemu dziecku w przejściu ważnej zmiany w życiu (zmiana szkoły, rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba nastolatka lub rodzica itp.)

– Niepokoją się różnymi zachowaniami nastolatka, np.:
“nie chce ze mną rozmawiać”, “nie ma przyjaciół”, “nie wychodzi z domu”, “jest drażliwa”, “nic mu się nie chce”, “cały czas siedzi przed komputerem”, “nie może się skupić na lekcjach”, “nie chce chodzić/ nie chodzi do szkoły/ grozi mu wyrzucenie ze szkoły/ nie zdał”, “moje dziecko nie je, chyba zmusza się do wymiotów”, “tnie się”, “mówi, że się zabije”, itp.

– Zauważyli, że zaczynają zachowywać się w sposób, który im samym nie odpowiada : „Brakuje mi cierpliwości”, „Mam dosyć swojego dziecka”, „Zachowuję się w stosunku do niego zupełnie tak jak moja matka” itp.

 

 

 

Nasi specjaliści:

Katarzyna Brażyńska-Tatarowicz

Jestem absolwentką Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Klinicznej oraz Prawa Uniwersytecie Łódzkim.Ukończyłam 4 letnie szkolenie z psychoterapii oraz 2 letnie szkolenie w zakresie terapii par i rodzin w Laboratorium Psychoedukacji, które są szkoleniami rekomendowanymi przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Mam doświadczenie w pracy z osobami dorosłym, młodymi dorosłymi i młodzieżą.

Anna Gryczewska – Jowsa

Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyłam czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Studium Psychoterapii i Studium Terapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Doświadczenie z zakresu psychiatrii zdobyłam w V Klinice Psychiatrii Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych, konsultacji psychologicznych, diagnozą psychologiczną, poradnictwem oraz prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej w podejściu psychodynamicznym.

Patrycja Klimek-Wierzbicka

Jestem absolwentką psychologii na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie (specjalność: psychologia kliniczna i zdrowia), a wcześniej farmacji na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Ukończyłam całościowe czteroletnie szkolenie w Szkole Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji oraz Ośrodku ReGeneRacja. Jestem również terapeutką Play Therapy – niedyrektywnej terapii poprzez zabawę, objętej ścisłymi standardami międzynarodowej organizacji Play Therapy International. Pracuję psychoterapeutycznie z dziećmi i nastolatkami. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Specjalizuję się również w obszarze klinicznej diagnozy psychologicznej. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia z tej dziedziny, m.in. neuropsychologię kliniczną dziecka, psychologię traumy dzieci i młodzieży, szkolenia z diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (w tym z posługiwania się protokołem obserwacyjnym ADOS-2), ADHD (m.in. z wykorzystywania w diagnozie komputerowego testu MOXO), zaburzeń rozwoju językowego, przyczyn trudności szkolnych i in.

Alicja Krystyniak-Laskowska

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam IV-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz IV-letnie szkolenie specjalizacyjne w zakresie psychologii klinicznej organizowane przez Akademię Pedagogiki Specjalnej i Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. Doświadczenie w pracy zdobyłam pracując na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci oraz Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, a także odbywając staże na oddziałach psychiatrycznych oraz somatycznych dla dorosłych.

Agnieszka Nawarenko

Jestem psychoterapeutką, ukończyłam Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji. Jestem również absolwentką Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, a także Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia. Od 2007 roku jestem zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę dawniej Fundacją Dzieci Niczyje (Zespół Pomocy Telefonicznej). Mam bogate doświadczenie w pracy z nastolatkami i ich rodzicami. Zrealizowałam szereg szkoleń dla profesjonalistów (nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, pracownicy opieki społecznej, policjanci, prokuratorzy) w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Jestem autorką i współautorką scenariuszy zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w tym zakresie.

Małgorzata Szymkiewicz-Misztal

Jestem absolwentką WSFiZ w Warszawie. Ukończyłam podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej prowadzone przez Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Uzyskałam także dyplomy ukończenia czteroletniego szkolenia z zakresu psychoterapii opartej na podejściu psychodynamicznym w Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, dwuletniego szkolenia z Psychoterapii Par i Rodzin oraz Psychoterapii Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. na Oddziale Ogólnopsychiatrycznym w MSCZ im. Jana Mazurkiewicza (dawny Szpital Tworkowski) i na Oddziale Dziennym w Szpitalu Wolskim oraz w Ośrodku Zdrowia Psychicznego i Problemów Rodzinnych Synapsis. Od kilku lat pracuję jako psycholog w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, gdzie pracuję indywidualnie z młodzieżą i prowadzę terapię rodzinną.

Monika Katarzyna Waluchowska

Jestem psycholożką, certyfikowaną psychoterapeutką, superwizorką psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży. Od kilkunastu lat mam kontakt z młodzieżą i ich rodzicami. Doświadczenie zdobywałam między innymi w Specjalistycznym Ośrodku Profilaktyki i Psychoterapii MOP oraz w Laboratorium Psychoedukacji, gdzie pracuję na co dzień. Swoje wieloletnie doświadczenie wykorzystuję też do działalności edukacyjnej pomagając pedegogom i psychologom pracującymi z młodzieżą w placówkach oświatowych.

Anna Zegarek

Jestem absolwentką wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Mam certyfikat psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii. Od kilkunastu lat pracuję z młodzieżą. Pomaga mi doświadczenie zdobyte w pracy w szkole, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, no i wychowanie własnych dzieci.

Maria Zawadzka

Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Ukończyłam Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii oraz specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży.

Rafał Zawadzki

Jestem absolwentem Wydziału Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyłem Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Studium Terapii Uzależnień przy Instytucie Psychologii Zdrowia oraz kurs Intensywnej Krótkoterminowej Terapii Dynamicznej w ramach ISTDP International. Posiadam certyfikat European Association for Integrative Psychotherapy. Jestem członkiem Naukowego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.